24.04.2011 20:41:43
Zdravím,
rád bych se podlělil o řešení problému, který nastal u mé Almery N16 1,5l r.v. 2001, a které by mohlo někomu pomoci. V autě mi odešla baterka a než jsem sehnal novou auto bylo pár dní bez šťávy. Po připojení nové baterky ale nastal problém. Když byl motor zahřátý, tak po nastartování okamžitě padaly otáčky a motor většinou zhasnul (chtělo to štelovat s plynovým pedálem, aby udržel otáčky). Podobné problémy byly řešeny na starém klubu, ale nikde nebylo nějaké jednoduché řešení. Jednoduchou úvahou jsem došel k závěru, že když to předtím jezdilo, tak bude problém s řídící jednotkou, která se po odpojení baterie vyresetovala. Tak jsem začal pátrat jak jí znovu naučit správná data. Po chvilce hledání jsem našel v servisním manuálu užitečnou kapitolu:
Uložení množství nasávaného vzduchu pri volnobehu do pameti (Idle Air Volume Learning)
Popis
„Idle Air Volume Learning“ je cinnost, pri které se ukládá hodnota
množství nasávaného vzduchu pri volnobehu do pameti; tato hodnota
je u každého motoru v rámci urcitého rozmezí stálá. Musí se provádet
vždy za následujících podmínek:
· Po každé výmene ventilu IACV-AAC, telesa škrticí klapky nebo ECM.
· Pokud jsou volnobežné otácky neno predstih zážehu mimo predepsané hodnoty.
PODMÍNKY
Pred provedením „Idle Air Volume Learning“ zkontrolujte splnení následujících podmínek.
Pri nesplnení následujících podmínek (i chvilkovém) se proces zruší.
· Napetí baterie: vyšší než 12,9 V (pri volnobehu)
· Teplota chladicí kapaliny motoru: 70 - 99°C
· Spínac PNP: sepnutý
· Elektrické spotrebice: vypnuté
(klimatizace, svetlomety, vyhrívání zadního okna)
U vozidel s denním osvetlením nastavte spínac do první polohy, kdy svítí pouze malá svetla.
· Motor ventilátoru chladice: nebeží
· Volant: prímý smer
· Rychlost jízdy vozidla: nulová
POSTUP CINNOSTI
Bez CONSULT-II
1. Nastartujte motor a nechte jej zahrát na normální provozní teplotu.
2. Zkontrolujte, zda jsou splneny všechny položky výše uvedených podmínek („PODMÍNKY“).
3. Vypnete zapalování a pockejte nejméne 9 sekund.
4. Nastartujte motor a nechte jej bežet na volnobeh nejméne 28 sekund.
5. Rozpojte konektor svazku snímace polohy škrticí klapky (hnedý) a následne jej behem peti sekund znovu propojte.
6. Pockejte 20 sekund.
7. Zkontrolujte, zda jsou volnobežné otácky a predstih zážehu v predepsaném rozmezí. Pokud nejsou, proces Idle Air Volume Learning neprobehne úspešne. V takovém prípade najdete v poznámkách na této strane prícinu problému.
8. Dvakrát až trikrát zvyšte otácky motoru. Zkontrolujte, zda jsou volnobežné otácky a predstih zážehu v predepsaném rozmezí.
Po aplikování tohoto postupu (povedlo se teda až na druhý pokus) je vše opět v pořádku, po nastartování motor poslušně drží oněch cca 700 volnoběžných otáček.
Ještě upozorním, že tento postup se vztahuje na Almery N16 do data výroby 07/2002. Od tohoto data je postup trochu jiný a je popsaný v příslušném servisním manuálu, který je ke stažení v sekci manuály.
rád bych se podlělil o řešení problému, který nastal u mé Almery N16 1,5l r.v. 2001, a které by mohlo někomu pomoci. V autě mi odešla baterka a než jsem sehnal novou auto bylo pár dní bez šťávy. Po připojení nové baterky ale nastal problém. Když byl motor zahřátý, tak po nastartování okamžitě padaly otáčky a motor většinou zhasnul (chtělo to štelovat s plynovým pedálem, aby udržel otáčky). Podobné problémy byly řešeny na starém klubu, ale nikde nebylo nějaké jednoduché řešení. Jednoduchou úvahou jsem došel k závěru, že když to předtím jezdilo, tak bude problém s řídící jednotkou, která se po odpojení baterie vyresetovala. Tak jsem začal pátrat jak jí znovu naučit správná data. Po chvilce hledání jsem našel v servisním manuálu užitečnou kapitolu:
Uložení množství nasávaného vzduchu pri volnobehu do pameti (Idle Air Volume Learning)
Popis
„Idle Air Volume Learning“ je cinnost, pri které se ukládá hodnota
množství nasávaného vzduchu pri volnobehu do pameti; tato hodnota
je u každého motoru v rámci urcitého rozmezí stálá. Musí se provádet
vždy za následujících podmínek:
· Po každé výmene ventilu IACV-AAC, telesa škrticí klapky nebo ECM.
· Pokud jsou volnobežné otácky neno predstih zážehu mimo predepsané hodnoty.
PODMÍNKY
Pred provedením „Idle Air Volume Learning“ zkontrolujte splnení následujících podmínek.
Pri nesplnení následujících podmínek (i chvilkovém) se proces zruší.
· Napetí baterie: vyšší než 12,9 V (pri volnobehu)
· Teplota chladicí kapaliny motoru: 70 - 99°C
· Spínac PNP: sepnutý
· Elektrické spotrebice: vypnuté
(klimatizace, svetlomety, vyhrívání zadního okna)
U vozidel s denním osvetlením nastavte spínac do první polohy, kdy svítí pouze malá svetla.
· Motor ventilátoru chladice: nebeží
· Volant: prímý smer
· Rychlost jízdy vozidla: nulová
POSTUP CINNOSTI
Bez CONSULT-II
1. Nastartujte motor a nechte jej zahrát na normální provozní teplotu.
2. Zkontrolujte, zda jsou splneny všechny položky výše uvedených podmínek („PODMÍNKY“).
3. Vypnete zapalování a pockejte nejméne 9 sekund.
4. Nastartujte motor a nechte jej bežet na volnobeh nejméne 28 sekund.
5. Rozpojte konektor svazku snímace polohy škrticí klapky (hnedý) a následne jej behem peti sekund znovu propojte.
6. Pockejte 20 sekund.
7. Zkontrolujte, zda jsou volnobežné otácky a predstih zážehu v predepsaném rozmezí. Pokud nejsou, proces Idle Air Volume Learning neprobehne úspešne. V takovém prípade najdete v poznámkách na této strane prícinu problému.
8. Dvakrát až trikrát zvyšte otácky motoru. Zkontrolujte, zda jsou volnobežné otácky a predstih zážehu v predepsaném rozmezí.
Po aplikování tohoto postupu (povedlo se teda až na druhý pokus) je vše opět v pořádku, po nastartování motor poslušně drží oněch cca 700 volnoběžných otáček.
Ještě upozorním, že tento postup se vztahuje na Almery N16 do data výroby 07/2002. Od tohoto data je postup trochu jiný a je popsaný v příslušném servisním manuálu, který je ke stažení v sekci manuály.