25.10.2010 17:39:57
Auto, které si britská pobočka postavila pro radost, má motor od Nisma a z nuly na sto zrychluje za méně než pět sekund.
Zobrazit galerii
I když se koncept závodní Micry objevil už před rokem, nikdo nebyl na pochybách, že v jeho případě půjde opravdu jen o studii, která se do sériové či soutěžní reality nikdy nepodívá. Britská pobočka si přesto udělala radost a do nejmenšího auta od Nissanu vpasovala velký vidlicový šestiválec 3,5 l, který dnes tak dobře slouží v 350Z a Muranu. 350SR vzniklo v jediném exempláři.
Výsledek se jmenuje Micra 350SR (pravděpodobně jako „street racing“) a hraje přesně do noty zhýčkaným britským novinářům, kteří jsou na podobné extravagance zvyklí. Podobně jako v případě nedávno představeného závodního Méganu Trophy zbyl při výrobě 350SR z řadové Micry jen základ karosérie a pár univerzálních dílů. Pro vidlicový šestiválec je v Micře místo jen na jediném místě – uprostřed na pozici zadních sedaček. Podle zprávy od Nissanu pochází motor z Murana, ale i to dostalo svůj motor z 350Z. Spojitost s komponenty pro americký trh (Murano k nám přišlo právě z USA) ale podtrhuje i převodovka z amerického modelu Nissan Altima SE-R. Další povědomou položkou jsou i osmnáctipalcové ráfky Rays.
Ať je motor původem odkudkoli, ví se, že se na něj podívalo Nismo, sportovní odnož Nissanu. S výsledným výkonem 310 koní zrychlí 350SR z klidu na sto za méně než pět sekund. Nejvyšší rychlost není známá, ale pokud by se neobjevily potíže se stabilitou, mohla by se určitě vyrovnat maximálce 350Z, které jede až 250 km/h.
Zobrazit galerii
I když se koncept závodní Micry objevil už před rokem, nikdo nebyl na pochybách, že v jeho případě půjde opravdu jen o studii, která se do sériové či soutěžní reality nikdy nepodívá. Britská pobočka si přesto udělala radost a do nejmenšího auta od Nissanu vpasovala velký vidlicový šestiválec 3,5 l, který dnes tak dobře slouží v 350Z a Muranu. 350SR vzniklo v jediném exempláři.
Výsledek se jmenuje Micra 350SR (pravděpodobně jako „street racing“) a hraje přesně do noty zhýčkaným britským novinářům, kteří jsou na podobné extravagance zvyklí. Podobně jako v případě nedávno představeného závodního Méganu Trophy zbyl při výrobě 350SR z řadové Micry jen základ karosérie a pár univerzálních dílů. Pro vidlicový šestiválec je v Micře místo jen na jediném místě – uprostřed na pozici zadních sedaček. Podle zprávy od Nissanu pochází motor z Murana, ale i to dostalo svůj motor z 350Z. Spojitost s komponenty pro americký trh (Murano k nám přišlo právě z USA) ale podtrhuje i převodovka z amerického modelu Nissan Altima SE-R. Další povědomou položkou jsou i osmnáctipalcové ráfky Rays.
Ať je motor původem odkudkoli, ví se, že se na něj podívalo Nismo, sportovní odnož Nissanu. S výsledným výkonem 310 koní zrychlí 350SR z klidu na sto za méně než pět sekund. Nejvyšší rychlost není známá, ale pokud by se neobjevily potíže se stabilitou, mohla by se určitě vyrovnat maximálce 350Z, které jede až 250 km/h.