26.09.2010 20:14:31
Mnozí co vlastní Mikru tak nemají odskok kufru a víčka nádrže , na které je společná páčka vedle sedadla řidiče.
Jistě znáte situaci kdy někoho , nebo něco někam vezete a máte to v kufru. Dojedete na určené místo a jelikož potřebujete pouze něco vyložit a mohly by jste hned pokračovat v jízdě , vám tento plán překazí právě absence odskoku kufru, a vy musíte zhasnout motor a jít klíčem otevřít kufr. Víčko nádrže zde nebudem teď řešit , stejně musíme každej na pumpě zhasnou motor.
Jslou 3 možnosti jak to řešit:
- Nechat si vyrobit 2hý klíč
- Domontovat ovládání sehnané někde na vrakovišti
- Nemontovat elektronický odskok kufru
Elektronický odskok kufru
- je silný elektromagnet s bovdenem , který se ovládá elektronický impulsem , a to buď manuálně a nebo Centrálním zamykáním které má výstup na odskok kufru.
Montáž se v skutku jednoduchá. Otevřeme dveře kufru a na jejich zadní straně sundáme krycí plech, drží na jakých si čvončích (dutina a v ní strčený kolík , vlivem zastrčení se roztáhne jako hmoždinka)
Po sundání krytu je vidět zámek v karoserii , odcvakneme pojistku , vytáhneme táhlo směrem dolu , a 2ma šroubama odšroubujeme mechanismus zámku (Zámek budeme odšroubovávat vícekrát )
Po ohledání zámku zjistíme taháním za táhlo , co dalšího se děje a jakým směrem se co pohybuje a na pohybující se jazýček přiděláme bovden od magnetu. zámek zase zpet zašroubujem do karoseriie přiděláme dle obrázku manet a začne fáze nastavování , je potřeba docílit toho aby magnet co nejmeně klepal (byl volný) ale aby zase magnet měl dostatečnou sílu na odemčení to už je otázka zkoušení.
Po dokončení nastavení přijde na řadu elektronika.
dole u pantů otevřených dveří vydloubneme na levé straně průchodku s kabeláží zvrchu směrem dolů protáhneme kabel od odskoku , protáhneme průchodkou a dále do karoserie a kabel nám vyleze v blatníku v kufru za polstrováním. Druhý kabel od odskoku připevníme pod nějaký pevný šroub , je to kostra , musí mít pevné spojení!!!!!
Nejspíše bude třeba kabel co nám vylezl v blatníku kufru nastavit aby dosáhl na požadované místo někde k palubní desce, možností je více , nejběžnější jsou spájením vodičů a zaizolováním a nebo použití lisovacích spojek už s izolací.
V kabině na palubní desce jsem použil pro tlačítko volné místo vedle nastavení výšky světel a síly podsvícení budíků , verze co mají i mlhovky vepředu si musejí najít jiné místo.
ještě dodám že kabel do kabiny až pod volant jsem protáhl lištou která je schovaná pod kobercem a na tu se dostanete tak že u řidiče u jeho nohou odšroubujete jeden křížový šroub a jednu plastovou matici a sundáte kryt , u středových sloupků u 5DV verze odšroubujete opět jeden křížový šroub , kryt povysunete nahoru , mírne roztáhnete a sundáte ze sloupku. k liště se dostanete tak že vezmete za gumu ve po obvodu dveří , sundáte ji , ne úplně a rozcvakne se vám část lišty i s držícím kobercem.
Takže vodič protažený do interieru zapojíme na jeden kontakt tlačítka , dále je pak potřeba sehnat stálé napětí 12V , je možnost dotáhnout přímo od baterky a nebo vzít zkoušečku či multimetr a zjistit na kterém vodiči je za spínací skřínkou stálé napětí , je to jeden s těch silných vodičů bílé barvy .Opět se nabíjejí 2 možnosti jak kabel připojit a to použít prořezávací kabelovou svorku ,a nebo šetrnější způsob je odpojit si baterku , opatrně nožíkem odstranit izolaci na vodičky v šířce 5mm max , vzít páječku , vodič proletovat a druhý vodič s pojistkou vedoucí k druhému kontaktu tlačítka připájet k tomuto silovému vodiči , všechno zpět zase zaizolovat , zapojit , zapojit baterku a jde se zkoušet.
Opět nastává fáze nastavování a vyndávání zámku . Po dokončení nastavení a správné funkčnosti , můžeme přidělat kryt a je hotovo
Při montáži krytu nevyužijeme jeden kolík , jelikož jeho díru jsme využili k uchycení magnetu. Ještě dodám že je vhodné magnet vypodložit gumou , minimalizují se tím otřesy a tím i přenos klepání magnetu na karoserii.
Jistě znáte situaci kdy někoho , nebo něco někam vezete a máte to v kufru. Dojedete na určené místo a jelikož potřebujete pouze něco vyložit a mohly by jste hned pokračovat v jízdě , vám tento plán překazí právě absence odskoku kufru, a vy musíte zhasnout motor a jít klíčem otevřít kufr. Víčko nádrže zde nebudem teď řešit , stejně musíme každej na pumpě zhasnou motor.
Jslou 3 možnosti jak to řešit:
- Nechat si vyrobit 2hý klíč
- Domontovat ovládání sehnané někde na vrakovišti
- Nemontovat elektronický odskok kufru
Elektronický odskok kufru
- je silný elektromagnet s bovdenem , který se ovládá elektronický impulsem , a to buď manuálně a nebo Centrálním zamykáním které má výstup na odskok kufru.
Montáž se v skutku jednoduchá. Otevřeme dveře kufru a na jejich zadní straně sundáme krycí plech, drží na jakých si čvončích (dutina a v ní strčený kolík , vlivem zastrčení se roztáhne jako hmoždinka)
Po sundání krytu je vidět zámek v karoserii , odcvakneme pojistku , vytáhneme táhlo směrem dolu , a 2ma šroubama odšroubujeme mechanismus zámku (Zámek budeme odšroubovávat vícekrát )
Po ohledání zámku zjistíme taháním za táhlo , co dalšího se děje a jakým směrem se co pohybuje a na pohybující se jazýček přiděláme bovden od magnetu. zámek zase zpet zašroubujem do karoseriie přiděláme dle obrázku manet a začne fáze nastavování , je potřeba docílit toho aby magnet co nejmeně klepal (byl volný) ale aby zase magnet měl dostatečnou sílu na odemčení to už je otázka zkoušení.
Po dokončení nastavení přijde na řadu elektronika.
dole u pantů otevřených dveří vydloubneme na levé straně průchodku s kabeláží zvrchu směrem dolů protáhneme kabel od odskoku , protáhneme průchodkou a dále do karoserie a kabel nám vyleze v blatníku v kufru za polstrováním. Druhý kabel od odskoku připevníme pod nějaký pevný šroub , je to kostra , musí mít pevné spojení!!!!!
Nejspíše bude třeba kabel co nám vylezl v blatníku kufru nastavit aby dosáhl na požadované místo někde k palubní desce, možností je více , nejběžnější jsou spájením vodičů a zaizolováním a nebo použití lisovacích spojek už s izolací.
V kabině na palubní desce jsem použil pro tlačítko volné místo vedle nastavení výšky světel a síly podsvícení budíků , verze co mají i mlhovky vepředu si musejí najít jiné místo.
ještě dodám že kabel do kabiny až pod volant jsem protáhl lištou která je schovaná pod kobercem a na tu se dostanete tak že u řidiče u jeho nohou odšroubujete jeden křížový šroub a jednu plastovou matici a sundáte kryt , u středových sloupků u 5DV verze odšroubujete opět jeden křížový šroub , kryt povysunete nahoru , mírne roztáhnete a sundáte ze sloupku. k liště se dostanete tak že vezmete za gumu ve po obvodu dveří , sundáte ji , ne úplně a rozcvakne se vám část lišty i s držícím kobercem.
Takže vodič protažený do interieru zapojíme na jeden kontakt tlačítka , dále je pak potřeba sehnat stálé napětí 12V , je možnost dotáhnout přímo od baterky a nebo vzít zkoušečku či multimetr a zjistit na kterém vodiči je za spínací skřínkou stálé napětí , je to jeden s těch silných vodičů bílé barvy .Opět se nabíjejí 2 možnosti jak kabel připojit a to použít prořezávací kabelovou svorku ,a nebo šetrnější způsob je odpojit si baterku , opatrně nožíkem odstranit izolaci na vodičky v šířce 5mm max , vzít páječku , vodič proletovat a druhý vodič s pojistkou vedoucí k druhému kontaktu tlačítka připájet k tomuto silovému vodiči , všechno zpět zase zaizolovat , zapojit , zapojit baterku a jde se zkoušet.
Opět nastává fáze nastavování a vyndávání zámku . Po dokončení nastavení a správné funkčnosti , můžeme přidělat kryt a je hotovo
Při montáži krytu nevyužijeme jeden kolík , jelikož jeho díru jsme využili k uchycení magnetu. Ještě dodám že je vhodné magnet vypodložit gumou , minimalizují se tím otřesy a tím i přenos klepání magnetu na karoserii.