30.09.2010 23:23:54
Murano od září s dieselem
Nissan Murano 2,5 dci_motor
Výborné odhlučnění a nižší spotřeba - to je nový motor 2,5 dCi pro Nissan Murano
Velké SUV se na trhu v druhé generaci objevilo na podzim roku 2008. Kdo tenkrát čekal na příchod dieselového motoru, musel být zklamán. Ten se pod kapotu Murana podívá až v září letošního roku. Do té doby je nutné vystačit se šestiválcovým benzínovým agregátem 3,5 V6 a převodovkou CVT. Pojďme se tedy na diesel podívat podrobněji. Posílený čtyřválec 2.5 dCi dosahuje výkonu 190 koní a točivého momentu 450 Nm. Splňuje emisní normu EURO 5 a vybaven částicovým filtrem DPF. Nový systém přímého vstřikování, který pracuje s vyšším tlakem (2000 bar), což vede k dokonalejšímu spalování. Nová je hlava válců i turbodmychadlo s proměnnou geometrií lopatek s elektrickým ovládáním (VNT). Stejný agregát pohání i faceliftovaný Pathfinder či Navaru. Diesel bude
Nissan Murano 2,5 dci_předek
Nejvíce přepracována byla přední část vozu. Má nižší odpor vzduchu i lépe vypadá.
spolupracovat se šestirychlostní automatickou převodovkou vybavenou technologií ASC (Adaptive Shift Control), která umí upravit řadící schéma podle převažujícího stylu jízdy. Také s tímto motorem jsme se měli možnost svézt v okolí Frankfurtu. Diesel je jako stvořený pro klidnou jízdu krajinou. Je výborně odhlučněn a ve spojení s hladce řadícím automatem jde o vůz, který je radost řídit. Ocení jej zvláště klidnější řidiči, kterým bude vyhovovat charakteristika čtyřválce a nižší spotřeba. Za ujetých 80 km palubní počítač ukázal při plném zatížení a svižnější jízdě hodnotu lehce pod deset litrů nafty. Nově je přepracována příď vozu za účelem snížení odporu vzduchu, zbytek exteriéru pak prošel jen drobnými změnami. Cena prozatím není stanovena, ale předpokládá se podobná, jako u stávajícího modelu (od 1 165 000 Kč).
ZDROJ: www.TipCars.com
Autor: Petr Šikl
Nissan Murano 2,5 dci_motor
Výborné odhlučnění a nižší spotřeba - to je nový motor 2,5 dCi pro Nissan Murano
Velké SUV se na trhu v druhé generaci objevilo na podzim roku 2008. Kdo tenkrát čekal na příchod dieselového motoru, musel být zklamán. Ten se pod kapotu Murana podívá až v září letošního roku. Do té doby je nutné vystačit se šestiválcovým benzínovým agregátem 3,5 V6 a převodovkou CVT. Pojďme se tedy na diesel podívat podrobněji. Posílený čtyřválec 2.5 dCi dosahuje výkonu 190 koní a točivého momentu 450 Nm. Splňuje emisní normu EURO 5 a vybaven částicovým filtrem DPF. Nový systém přímého vstřikování, který pracuje s vyšším tlakem (2000 bar), což vede k dokonalejšímu spalování. Nová je hlava válců i turbodmychadlo s proměnnou geometrií lopatek s elektrickým ovládáním (VNT). Stejný agregát pohání i faceliftovaný Pathfinder či Navaru. Diesel bude
Nissan Murano 2,5 dci_předek
Nejvíce přepracována byla přední část vozu. Má nižší odpor vzduchu i lépe vypadá.
spolupracovat se šestirychlostní automatickou převodovkou vybavenou technologií ASC (Adaptive Shift Control), která umí upravit řadící schéma podle převažujícího stylu jízdy. Také s tímto motorem jsme se měli možnost svézt v okolí Frankfurtu. Diesel je jako stvořený pro klidnou jízdu krajinou. Je výborně odhlučněn a ve spojení s hladce řadícím automatem jde o vůz, který je radost řídit. Ocení jej zvláště klidnější řidiči, kterým bude vyhovovat charakteristika čtyřválce a nižší spotřeba. Za ujetých 80 km palubní počítač ukázal při plném zatížení a svižnější jízdě hodnotu lehce pod deset litrů nafty. Nově je přepracována příď vozu za účelem snížení odporu vzduchu, zbytek exteriéru pak prošel jen drobnými změnami. Cena prozatím není stanovena, ale předpokládá se podobná, jako u stávajícího modelu (od 1 165 000 Kč).
ZDROJ: www.TipCars.com
Autor: Petr Šikl