27.09.2010 15:15:05
potřebuji pomoct. Terrano II rv98, 2,7 tdi 92kw , asi odešla řidici jednotka nebo ja nevim, auto čmadí namodrálí dým . nevím jestli je to jednotka nebo čerpadlo nebo turbo,měl s tim už nekdo podobny problemy ?
Jestli modrej dym zere ti to olej pravdepodobne spatny turbo.
turbo, skontroluj ci ti neubuda motorovy olej z motora
charakteristické znaky jsou : Pokud auto dýmí bíle,tak má moc vzduchu a málo nafty,to znamená nedokonalé spalování. Pokud ti kouří modře a netáhne,tak se koukni po turbu,modrý dýmec znamená že ti to žere olej ! Bud je to turbem a nebo je něco špatně v motoru ! Ale nejpravděpodobnější bude turbo,ale to by jsi měl i poznat na jízdě !! Auto je takové línější a netáhne ! pokud máš turbo potečené od oleje ,mělo by to být ono. otázka :
kolik máš najeto ? Km ?
je to rok 98 . a najeto 180 000
ale taky mi par lidi řikalo že je v čoudu řididi jednotka že do čerpadla de moc nafty /.moc bohata smes / nestačí to spalovat , tak ja nevim
ten kouř je takovej namodralej až do fialova
tym par ludom never, najprv sa na to pozry /stav oleja/
to turbo nevim, auto jede normlaně,neni liný
motor běží výborně, … ale nejde až do nejvyšších otáček
ved prave, na vykone to zbadas az uplne na konci ked to turbo zomrie, najpravdepodobnejsie bude mat os turbiny uz velky loker a tym sa dostava olej ktory maze turbo do vyfukoveho potrubia a vysoka teplota sposobuje ze sa spaluje /preto modry dym/, tato zavada sa najcastejsie prejavuje dymenim a tym padom aj spotrebou motoroveho oleja , ci uz ¨viac alebo menej najpravdebodobnejsie ti zerie aj olej, to je jeden z priznakov, dalsie mozne priznaky, cudne zvuky pri akceleracii alebo jazde do kopca, casom /otazne je za ako dlho/ znizeny vykon,nadmerne znecistene turbo od oleja, kvapakanie oleja z vyfuku pri studenom motore, a atd.
Nevím co tím těch pár lidí chce tou řídící jednotkou říct ! Ale jak jsme ti tu napsali ty charakteristiky tak tomu věř,řídící jednotka až takovej vliv nemá na to,protože pokud je včudu,tak auto se přepne do pohotovostního režimu a jede bez modrého dýmu akorát hlásí na palubce chybu !! měl jsem vytaženej palubní počítač ven a auto jelo bez toho !! bez problému !! takže co se týče té jednotky si myslím až jako poslední !! Jinak rok 180 tis je akorát,pokud to auto nemáš od nova a nevíš kdo co ti tam nalil za olej,nebo co to auto má za sebou,tak je to asi akorát,ale možnost je i ta,že to mělo málo oleje a turbo je ze všech mazanejch věcí nevíše a nemuselo se tam dostat tolik množství,ketré to potřebuje ! Ale Jozef ti to popsal výborně !
aha, tak uvidime co mi řekne diagnostika , zkusim to napíchnout na diagnostiku, snad mi to neco řekne
jinak moc diky za ty rady, na to turbo a olej se taky podívám , diky moc
Kdyby to byla jednotka už ti dávno svítí check Ten se rozsvítí i při zavzdušnění,nebo velkém tlaku nafty,mechanické závady nepozná proto se nerozsvítí Máš tu od více lidí správný popis barvy kouře z výfuku takže je to celkem jasné.
Zkus kouknout na popdtlaky okolo turba auto mi jelo normálně ale nebylo ho možný vytočit připadalo mi jakoby turbo nenaskočilo konečná závada byla prasklá hadička podtlakového ventilu na klapce turba a vypadlí čep na klapce hned za interkolerem
Ahoj,
měl jsem ten samý problém s modrým dýmem a zjistil jsem unikání oleje z těsnění sání. Po svépomocné výměně těsnění je vše v poho a dým už nikdy zatím nenamodral. Takže se přikláním k teorii, že ti prostě někde uniká olej.
zdroj: Internet
Jestli modrej dym zere ti to olej pravdepodobne spatny turbo.
turbo, skontroluj ci ti neubuda motorovy olej z motora
charakteristické znaky jsou : Pokud auto dýmí bíle,tak má moc vzduchu a málo nafty,to znamená nedokonalé spalování. Pokud ti kouří modře a netáhne,tak se koukni po turbu,modrý dýmec znamená že ti to žere olej ! Bud je to turbem a nebo je něco špatně v motoru ! Ale nejpravděpodobnější bude turbo,ale to by jsi měl i poznat na jízdě !! Auto je takové línější a netáhne ! pokud máš turbo potečené od oleje ,mělo by to být ono. otázka :
kolik máš najeto ? Km ?
je to rok 98 . a najeto 180 000
ale taky mi par lidi řikalo že je v čoudu řididi jednotka že do čerpadla de moc nafty /.moc bohata smes / nestačí to spalovat , tak ja nevim
ten kouř je takovej namodralej až do fialova
tym par ludom never, najprv sa na to pozry /stav oleja/
to turbo nevim, auto jede normlaně,neni liný
motor běží výborně, … ale nejde až do nejvyšších otáček
ved prave, na vykone to zbadas az uplne na konci ked to turbo zomrie, najpravdepodobnejsie bude mat os turbiny uz velky loker a tym sa dostava olej ktory maze turbo do vyfukoveho potrubia a vysoka teplota sposobuje ze sa spaluje /preto modry dym/, tato zavada sa najcastejsie prejavuje dymenim a tym padom aj spotrebou motoroveho oleja , ci uz ¨viac alebo menej najpravdebodobnejsie ti zerie aj olej, to je jeden z priznakov, dalsie mozne priznaky, cudne zvuky pri akceleracii alebo jazde do kopca, casom /otazne je za ako dlho/ znizeny vykon,nadmerne znecistene turbo od oleja, kvapakanie oleja z vyfuku pri studenom motore, a atd.
Nevím co tím těch pár lidí chce tou řídící jednotkou říct ! Ale jak jsme ti tu napsali ty charakteristiky tak tomu věř,řídící jednotka až takovej vliv nemá na to,protože pokud je včudu,tak auto se přepne do pohotovostního režimu a jede bez modrého dýmu akorát hlásí na palubce chybu !! měl jsem vytaženej palubní počítač ven a auto jelo bez toho !! bez problému !! takže co se týče té jednotky si myslím až jako poslední !! Jinak rok 180 tis je akorát,pokud to auto nemáš od nova a nevíš kdo co ti tam nalil za olej,nebo co to auto má za sebou,tak je to asi akorát,ale možnost je i ta,že to mělo málo oleje a turbo je ze všech mazanejch věcí nevíše a nemuselo se tam dostat tolik množství,ketré to potřebuje ! Ale Jozef ti to popsal výborně !
aha, tak uvidime co mi řekne diagnostika , zkusim to napíchnout na diagnostiku, snad mi to neco řekne
jinak moc diky za ty rady, na to turbo a olej se taky podívám , diky moc
Kdyby to byla jednotka už ti dávno svítí check Ten se rozsvítí i při zavzdušnění,nebo velkém tlaku nafty,mechanické závady nepozná proto se nerozsvítí Máš tu od více lidí správný popis barvy kouře z výfuku takže je to celkem jasné.
Zkus kouknout na popdtlaky okolo turba auto mi jelo normálně ale nebylo ho možný vytočit připadalo mi jakoby turbo nenaskočilo konečná závada byla prasklá hadička podtlakového ventilu na klapce turba a vypadlí čep na klapce hned za interkolerem
Ahoj,
měl jsem ten samý problém s modrým dýmem a zjistil jsem unikání oleje z těsnění sání. Po svépomocné výměně těsnění je vše v poho a dým už nikdy zatím nenamodral. Takže se přikláním k teorii, že ti prostě někde uniká olej.
zdroj: Internet