19.11.2010 22:28:45
Ahoj lidičky, koupil jsem si Nissana Terrano II a mám trochu problém. Když zařadím z dvojkolky na čtyřkolku, zařadí se mi rovnou čtyřkola s uzávěrou diferáku. Nepomohlo ani když jsem zařadil uzávěru a pak zpátky na čtyřkolu bez uzávěry. Když zařadím zpátky na dvoukolu tak je to v pohodě a jede to jen na dvě zadní. Nevíte někdo čím by to tak mohlo být. Mám prvního tereňáka a jsem v oboru lama. Díky za rady.
Pockej Terrano nema uzaverku zadniho diferaku ne ?
Má režim 4 kola s uzávěrou - řadí se to tak, že na třetí poloze (N) se malá řadička zatlačí a pak zařadí k sobě režim čtyřkola s uzávěrou.
Hm nevim poradi kluci co maj terrana .
Nebo jeste bys mohl 4x4nazory.cz nebo offroadforum.cz mozna by ti poradili spis
Teráno má samosvorný dyferenciál neboli dyferenciál s omezenou svorností jinak to co popisuješ to řadíš
4x4 redukovanou jinak potom záleží co máš za náboje dávaj se manuální které musíš před zařezením 4x4 venku klíčem nebo nebo ručně uzamknout aby hrabal i předek a potom sou automatické která se přiřadí samy při proklouznutí zadní nápravy které mám já jinak by jsi měl přiřazovat přední náhov pouze když auto stojí né zajízdy jo a jínak vítej
Jak už je napsáno výše tak Terrano nema od serie 100% uzávěrku pouze samosvor,pokud by tam byla 100% špéra tak by se ovladala ( většinou podtlakem nebo vzduchem) spešl vypínačem ne řadičkou a to jak na dvojkolku tak na čtyřkolku.
vysvětlivky male ředici páky:
2H - pohon na zadni nápravu rychlý ( cestovní)
4H - pohon na 4x4 rychlý
N - neutrál
4L - pohon 4x4 pomaly (redukce) do těžšího terenu
A podle čeho jsi usoudil že se ti zapíná uzávěrka??
Ještě jednou ahoj. Zapíná se už na pozici 4H. Rozsvítí se znak na přístrojovce a nedá se s tím zatočit.
kontrolka na palubce znamená jenom to že máš sepnuty pohon 4x4 jak psal Prcek 4H je normální rychlostní režim s připojeným předním náhonem 4L je režim který se využívá z 90% v terénu nebo v situacích kdy potřebuješ výkon třeba při vyprošťováni auta a uzvěrku dyfu byjsi tam musel mít jedině dodatečně montovanou ale to bych se divil když se podívaš na zadní dyferanciál tak tam máš pouze kardanovej kříž a nahoře máš hadičku ktará je pro odvzdušnění dyfu musel bys tam mít další hadičku nebo nějakej kabel což asi mít nebudeš
Tak jsem byl včera v Nissanu a nepotěšili mně. Zlobí to prý ( možná ) proto, že na předku jsou automatické volnoběžné poloosy - samy se vypínají pokud je zařazen režim zadokolky pomocí nějakých lamel - a ty lamely, pokud jsou v háji, mají na svědomí že když zařadíte režim 4H, chová se to jako v reřimu 4L. Jedu ve čtvrtek na detailnější prohlídku, doufám že to nebude ono - stojí to ránu Dám vědět jak to dopadlo.
to sou mi věci to spíš bych to skusil rozdělat ve předu ty nába a kouknot na ně protože se mi to nezdáot bych spíš řek že to bude seklí v tom nábu tam nic jinýho bejt nemůže mně to dělalo zase že to nechtělo sepnot a při rozhození sem zjistil že je smetenej brzící kroužek.Já vím že se to špatně vysvětluje že je lepší to konzultovat na místě
To co ti řekli radobyodborníci v NISSANU je blbost ...volnoběžky buďto sepnou nebo ne a to že se sepnou ma na svědomí to že jak zapneš pohon 4x4 tak se poloosy začnou točit rychleji než kolo a tim se sepnou a je jedno jestli na 4H nebo na 4L na poloosy to nema vliv ...
taky se domnívám že to je nějaká chujovina
Ahoj chlapi, tak problém vyřešen. Zvedli jsme to a spravilo se to samo když jsme zkusili všechny režimy s kolama ve vzduchu - asi někde něco zakouslého. Teď to funguje bez problémů. Snad to tak i vydrží. V každém případě díky za účast a těším se, až vás poznám osobně na srazu. Teď v sobotu pádím směr Kosovo (práce) tak se pak ozvu a předám zkušenost po ujetí cca. 5000 km.
to sme rádi že to je vcajku a jinak šťastnou cestu a hlavně kolečkama dolu antenkou nahoru
terrano nemá mezinápravovej diferenciál,to je ten problém proč se nedá na suchem povrchu prudce zatáčet se zapnutým předkem.jen tam znát silný odpor při vytočení plneho rejdu.
Většina problémů s volnoběžkama v Terranu je způsobena tím, že při odřazení předního pohonu se musí okamžitě couvnout min. o 1 metr, ale spíče o otočení kola o 360 st., což jsou metry dva. Je to z toho důvodu aby "odskočily" volnoběžky.
Kdo tohle nedělá, brzy dojezdí
Čau lidi, nechal jsem si vyměnit na Nissanku ložiska předních kol a od té doby mi stagnuje přední náhon. Nejprve pouze sporadicky se nepřipojil předek přes volnoběžky a teďka už nejde vůbec. Rozhodil jsem volnoběžku jenom co jsem si troufl a nevidím v tom hlavu ani patu. Nemá někdo schéma volnoběžky nebo nemohl by prosím někdo poradit co s tím?
Zřejmě tam maš automaty,a je možne že je nesložili zpět tak jak maji byt.
Schéma mam jen toto ,ale ve víku volnoběžky je toho daleko více ,ale tam by to mělo byt v pohodě...pokud před tim fungovala,protože při výměně ložiska tu volnoběžku sundaji ale rozkuchavat ji už nemaji důvod,takže bude asi problem v opětovnem nasunutí na poloosu.(musi to být složene a ty kroužky natočene tak jak jsou na obr.)
Díky za radu a schématko, zkusím to znovu rozhodit a uvidíme. Dám vědět jak jsem dopadl.
Tak jsem to znovu rozhodil ty volnoběžky (automaty) a vše je poskládáno vypadá dobře, ale všechno je zasr... vazelínou! Když jsem vše očistil, tak jsem zjistil, že na pravé straně je již opotřebovaný synchronizační kroužek, takže teďka budu řešit kroužky.
Volal jsem do Nissanu a 1 pár synchr. kroužků za 2590,-.
Tak už konečně šlape i přední náhon. Ale to tím způsobem, že jsem sundal na soustruhu čelní hranu synchr. kroužku a tím pádem to může do sebe zapadnout ještě hlouběji. Není to sice definitvní řešení, ale snad to postačí než zkusím sehnat někde levnejší kroužky. Jinač díky za radu. Čau.
zdroj internet