1.1.1970 01:33:37
10 let Nissanu Qashqai
Je až těžké uvěřit, že Nissan Qashqai se prodává už celé desetiletí. Je tomu ale opravdu tak. Do evropských showroomů model dorazil počátkem roku 2007 jako průkopník nového segmentu městských crossoverů. V tomto segmentu se na špičce prodejnosti udržel dodnes.
Zahájení prodeje modelu Qashqai však nebylo bez rizika. Níže se dozvíte příběh o tom, jak tento inovativní vůz, který neoddiskutovatelně změnil tvář evropského motorizmu, přišel na svět.
-----
Začátky projektu
Když v roce 1999 vznikla Aliance Renault-Nissan, směr, který vytyčil její nový výkonný ředitel Carlos Ghosn, byl jasný. Japonská značka potřebovala změnit portfolio produktů pro evropské zákazníky. Názorným příkladem byl Nissan Almera, hatchback segmentu C, jehož prodej v Evropě stagnoval. Výkonnému řediteli tak bylo jasné, že náhradou za tento model musí zákazníkům nabídnout něco lepšího. Plánovací, designérské, konstrukční i výrobní týmy dostaly za úkol vrátit se zpět k rýsovacím prknům.
Je až těžké uvěřit, že Nissan Qashqai se prodává už celé desetiletí. Je tomu ale opravdu tak. Do evropských showroomů model dorazil počátkem roku 2007 jako průkopník nového segmentu městských crossoverů. V tomto segmentu se na špičce prodejnosti udržel dodnes.
Zahájení prodeje modelu Qashqai však nebylo bez rizika. Níže se dozvíte příběh o tom, jak tento inovativní vůz, který neoddiskutovatelně změnil tvář evropského motorizmu, přišel na svět.
-----
Začátky projektu
Když v roce 1999 vznikla Aliance Renault-Nissan, směr, který vytyčil její nový výkonný ředitel Carlos Ghosn, byl jasný. Japonská značka potřebovala změnit portfolio produktů pro evropské zákazníky. Názorným příkladem byl Nissan Almera, hatchback segmentu C, jehož prodej v Evropě stagnoval. Výkonnému řediteli tak bylo jasné, že náhradou za tento model musí zákazníkům nabídnout něco lepšího. Plánovací, designérské, konstrukční i výrobní týmy dostaly za úkol vrátit se zpět k rýsovacím prknům.