Celkem:
členů4377
aut786
témat1373
příspěvků19563

Nejbližší sraz
Členové on-line (0)
Chat OnLine: 0 členů
nissan-club.cz / Diskuze / Terrano / Podvozek / Čtyřkolka

 

Nejste přihlášen. Přihlašte se prosím vpravo nahoře, nebo se zaregistrujte.

Zpět

Čtyřkolka
Hrudik
Příspěvků: 1641

Tak to sem já

19.11.2010 22:40:28
smajl 36
Mám prosbu na zkušené Terranisty. Mohl by mi někdo poradit, jak a kdy zařadit pohon všek kol?

smajl 37
No tady už se to řešilo,ale v návodu nebo servisnímu manuálu to máš napsané,osobně ti to neřeknu,já to tam kopu už jen,když jsem opravdu v prdeli a nemohu vyjed,důležité je obutí,jinak jestli máš 4x4 tak také,ale pokud ti neberou pneu,tak je to kničmu,jinak servisní manuál tu seženeš tady http://ulozto.cz/3272352/...ii-navod-k-obsluze-cz.pdf ,tam máš napsané kdy a jak to zařadit !

smajl 37
Zdar,já asobně tedy využívám 4wd takto:

smajl 37
Pokud jedu v terénu a nemohu se dostat odtama tak 4wd.Nejprv lehkou a pak těžkou (ale tu jsem zatím potřeboval jen jednou).Páč si myslím že pokud jedeš terínem tak že potřebuješ použít těžkou tak bys měl jezdit ve dvou aby ti eventuelně pomohl.

smajl 37
Pokud jedu s těžkym vlekem (tahám v práci 1.5 - 3.5 tuny) a potřebuju ostat sílu do kopce nebo z bahna nebo couvat na měkčím povrchu.A když je tam hodně blíta tak zásadně tu těžší.A taky když ten vlek potřebuju popotahovat nebo dát na předen přesně stanovený místo akorát na ní tak taky těžkou páč tam zas šetříš spojku která dostává do zobáku dost při manipulaci vozejkem.

smajl 37
Pokud je uježděnej sníh nebo namrzlo a ujíždí mi prdel a nechci se pohybovat krokem.

smajl 36
No takhle to dělám já.Pokud dělám něco špatně pisněte eventuelně
doplňte.

smajl 37
Ostatně kdosi mě nedávno říkal že dokud to jde tak jed jen na zadek,čtyřku dávaj až ti bude nejhůř.

smajl 37
Špatně jsem se vyjádřil. Jde mi o to, jestli můžu zařadit 4WD za jízdy a jestli je to omezeno rychlostí, nebo musím zastavit. Konkrétně : Jedu po státovce, která je mokrá a tam 4WD nepotřebuju, ale jakmile sjedu na vedlejší kde je sních tak samozřejmně začne zadek jezdit sem a tam.

smajl 37
jo můžeš za jízdy hodit 4wd a to do 100 km rychlosti

smajl 37
Tak to je super. Děkuju všem za rady.

smajl 37
Přesně tak pohon 4x4 se může používat pouze na mokrých blátivých neboli nespevněných povrchách kdy dochzí k prokluzu kol načež na suché pevné vozovce k tomu nedojde a mohlo by to poškodit přední dyferák

smajl 37
myslím si,že kdyby si přečetl ten návod k obsluze,který tu už je díky dobrým duším,kteří se oto ppstarali,tak by tahle debeta byla ukončena ! Vše potřebné je tam opravdu napsané,a pokud hledáš něco závažnějšího,tak sem s tím,jinak tyhle věci jsou tak trochu už jinde.
jak psal Hrudík,4x4 nedávat na tvrdém povrchu,asfalt,beton,samozřejmě že když jsi v prdeli(lidově řečeno) tak to tam zapneš,ale jen podobu nezbytně nutnou,jinak šotoli atd můžeš do raději 80 km,i tak je to dosti,ty sinchrony přece jen dostávají mín zabrat při menší rychlosti,ale vše máš ve svejch rukách,vše potřebné najdeš zde,tady už se snad vyřešilo asi celé terrano ad to byla I nebo II ,takže hledat a hledat a číst !

zdroj internet



vik2
Příspěvků: 406



23.01.2012 08:47:28
Koukaly jste na Offroadforum?
Jeden tipek tam resi, ze zaradil 4x4 na asfaltu a auto mu blbne. tahne do strany apod. a nenecha si vymluvit, ze 4x4 se na asfaltu neradi. a porad to chce resit
HUSTÝ !!!!!!!!! smajl 1 smajl 1 smajl 1 smajl 1 smajl 1

http://www.offroadforum.cz/viewtopic.php?f=15&t=51686




Neaktivní člen




26.01.2012 16:54:04
Doktore,přečti si tui debatu.......má vymlácenou převodku řízení,proto mu to plave,já osobně jsem manželce řekl,at si to tam zapne,když bude mít strach,nikdy se to nerozthlo,nic nerozbilo a další,navíc jsem měl 31 gumky,nebyl problém,ani na asfaltu do 80 km nic


Neaktivní člen




26.01.2012 16:59:36
Jinak rok 2001 je to následovně,řazení pohonu 4x4 do 40km a jízda se řazazeným 4x4 je do max 80 km..........redukce je do 40 km a řazení redukce je za klidu vozidla,jinak kvalty samo že za jizy,ale muže se jed puze do 40 km s redukcí.............


vik2
Příspěvků: 406



27.01.2012 07:36:40
a z ceho mela zena strach, ze jezdila na asfaltu na 4x4?


Netopyr
Příspěvků: 120



27.01.2012 07:40:10
náledí? :c)

jinak kdybych měl vpředu manuální volnoběžky, tak bych jí taky řekl ať si to tam zařadí kdy chce :c)))

Net.


Neaktivní člen




27.01.2012 09:18:09
Jasné,uježděnej sníh a tak,náledí,břečka,prostě sraeč kýbl,tady silničáři tomu moc nedavaj,takže si to tam dala,kdy potřebovala,nikdy nebyl problém ani s kloubem,s ničím,jen vůle v te převodce,ale tu sjem fakt řešit nechtěl,je jasné,že automatky to nevydržej,lae já neměl volnobežky,takže to byla celekm parada,na delší trasu to bylo znát,že to ženeš před sebou,ale já jel cca 2x dálkovou,tak po okrese jsme to neřešili


vik2
Příspěvků: 406



27.01.2012 13:09:50
naledi, snih, ujezdenej snih, hlubsi brecka - to nepovazuju za asfalt. Tam to radim taky.
asfalt je,,, kdyz jedes po asfalte.

Netopyre,,, myslel jsi to tak. ze je budes met v poloze "vypnuto". a ta si to radi kdy chce??
smajl 1 smajl 1 smajl 1 smajl 1 smajl 1


Neaktivní člen




27.01.2012 17:09:00
ale nemáš ji furt že jo....prostě to měla zaplé pořad,at je tak,nemáš vždy trvalou snehovou pokrevku....


Netopyr
Příspěvků: 120



28.01.2012 20:42:06
VIK: jasně, prostě zařadit to pro klid duše :c)

Net.


Bob Conti
Příspěvků: 5



07.01.2016 12:39:40
Zdravím jestli jsem dobře pochopil tuhle diskuzi tak 4x4 mužu zapnout za jízdy a mužu s ní jet max 80km/h a redukovaná je max do 40 km/h a musí se zastavit při zařazení. A ještě jeden detail, mám automatickou volnoběžku. Mám Sice Mavericka 97 rok, ale je to Terrano II. Jde mi jenom o to jestli jsem to dobře vyčetl. Díky


Bob Conti
Příspěvků: 5



07.01.2016 23:52:24
Ještě jeden dotaz, dočetl jsem se tady na foru, že se má s automatickou volnoběžkou když se vyřadí 4x4 tak min metr couvnout nejlepe tak dva metry. Je to nutnost a nebo je to jenom šetření volnoběžek? V manuálu k 4x4 jsem to nenašel. Už jsem ho našel na netu.


jozef1974
Příspěvků: 1536



11.01.2016 06:59:18
ja sem to nikdy taky nedelal, az volnobežka vypne se automaticky ,proto je automaticka.
skurvil sem automatickou volnobezku ale vlastni vynou,ale to je jiny pribeh smajl 1


Hrudik
Příspěvků: 1641

Tak to sem já

11.01.2016 21:23:21
Zadar
Prosím tě automatická volnoběžka funguje v závislosti na protočení zadní nápravy jak mile proklouzne zadní náprava tak dojde k uzamčení automatu a tím k sepnutí 4x4, k vypnutí dojde v okamžiku kdy se nápravy točí stejně bez prokluzu a jak mile vezmeš zatáčku nebo se změní rychlost točení jednoho kola bez prokluzu. Pokud máš navolen režim 4H. Jinak asi výš že zadní dyf je samosvor a přední klasický dyf. I přes to že máš automaty musíš zařadit režim 4H v klidu tedy pokud se kola netočí režim 4H se za jízdy může řadit pouze u Terrán která nepoužívají volnoběžky mají pevné spojení kola s poloosou tam to jde proto že poloosy se za jízdy unášejí (točí se) s koly tudíš řadíš 4H do roztočený přídavky ale taky to není dvakrát dobrý. Automaty nejsou špatný do té doby dokud fungují začnou samy od sebe mít snahu se zařazovat a to poznáš tak že za jízdy najednou uslyšíš cvrčka a nebo ránu od předku. Takhle sem to měl já xx krát demontáž, čištění, lehké máznutí potom dvakrát třikrát dobrý a nanovo, demontováno vyhozeno a výměna za manuál ARB. Co se týká rychlostí tak to máš správně akorát dej pozor dost často odchází přední kardan poznáš ho že nad 60 Km/h začne vibrovat. A to couvnutí je takovej sychr že to vyskočilo nejlepe couvat a protočit volant do leva do prava aby si udělal takovýho hada cca 2 metry.Je to jenom sychr když fungují tak se nemusí. A teď do mě co sem pomotal smajl 7


Bob Conti
Příspěvků: 5



12.01.2016 00:07:12
Zdarec
díkec, ono se raději zeptám než něco podělám. Vím, že to mám vzadu samosvor a vepředu normál dyf. No ten Maverick je Terráno jenom tomu chyběj plasty. Jinak je to vyrobené ve stejné fabrice pod stejný vedením ve Španělsku. Aspon jsem se to dočetl. Ale když zvednu kapotu tak je tam všude Nissan. smajl 7


Zpět

-
Sponzoři klubu

Autokšeft Kernite Nissan Color Car Emado školní potřeby Stylemax reklamní agentura eLoading - webové stránky, e-shopy, profesionální e-systémy Motoron - výroba věcí pro auta Řeznictví Praha - Hudera a syn Vitráže - Sklenářství Vlašim Exkluzivní kosmetika

Děkujeme