TAK SE DO TOHO PUSTÍM

:
Mě to přijde jako omílání jednoho a toho samého a hledání problému v jednom a tom samém, a to jsou srazy a jejich výdělečnost. Stále zde někteří nepochopili, že výdělečné nejsou a že na ně neustále (a ne málo) doplácíme. Dala jsem si tu práci a vyhledala si výdaje na X. sraz. Tam kde NEJSOU žádné příjmy těžko uděláme něco do plusu. Ano, pouze pokud zvedneme srazový poplatek, ovšem 50,- kč to nezachrání.
A ještě, než sem vložím částky, chtěla bych všechny upozornit, že výdaje na vlajku a ohňostroj jsme si HROMADNĚ ODHLASOVALI!!! Takže půl roku po sraze přijít a říct, že to byl zbytečný výdaj je fakt moc fér.
V kase před srazem bylo:
2.100,- - to byla částka vybraná na VIII. sraze, kde jsme se Sluníkem doplácely 2.500,- za ty podařený členy, neodhlášený jídla apod., což všichni víte. 2.100,- byla částka, kterou se klub složil, abysme si je v podstatě vzaly a nebyly v mínusu. A my blbky se zase rozhodly je nechat v kase pro lidi a zaplatil se z toho ohňostroj.
2.400,- částka vybraná od platících členů.
A teď jdeme na výdaje (omlouvám se, ale zřejmě nemám u sebe všechny účtenky, pač svých máme dost a po sraze, kdy nikdo nemáte zájem se na ně podívat se jich zbavujeme). Zde uvádím pouze ty výdaje, na které účtenky mám!!!
1.100,- klubové letáky do CC a poukázky do soutěží na tento sraz (laminace byla zdarma díky Honzíkovi)
1.000,- se platilo Sluníkovi za ručníky, které se dávaly sponzorům jako poděkování se skleničkama
1.400,- výroční půllitry
1.248,- vlajka (počítám jen jednu, druhou si zaplatil Hrudík)
1.476,- samolepky srazové, plakáty
2.763,- samolepky klubové, medaile, poháry
2.530,- ohňostroj
640,- ceny dětem do soutěží
1.000,- pronájem hangáru
2.520,- klubové skleničky s logem
500,- dotisk samolepek (nevyplaceno, protože to byla naše chyba)
540,- identif. náramky (upozorňuji, že tato částka též NEBYLA proplacena, neboť ji Honzík nechtěl stejně jako náklady na benzín, kdy jsme jeli pro dary).
Spočítejte si to a zjistíte (ty neproplacené částky NEPOČÍTÁM, jsou jen pro vaše info), že už teď jsme 11.177,- v mínusu. Přijmy 4.500,-, výdaje 15.677,-.
Nemáme započítané náklady na provoz: to znamená papíry na programy, diplomy tisk těchto věcí, benzíny - lítání pro dary, do tábora, protelefonované hodiny se sponzory, jejím sháněním atd....
A teď hrubý příjem: když jsme to počítali, na sraz přijelo cca 43 platících aut: 6.450,- a 53 lidí jako spolujezdci, tj. 2.650,-. Je to pouze orientační, protože někteří nepřijeli, někteří přihlášení nepřijeli autem ale jako spolujezdci (např. poláci), takže se to těžko počítá. Tj. 9100,-
Nejsem schopná vám říct, kolik jsme doplácely na jídlech, který nebyli odebraný, protože objednaná jídla proplácíme (pravda, letos jich zase tolik jako loni nebylo).
Suma sumárum: 11.177 - 9.100 a opět jsme v mínusu a to cca 2.000,-.
V kase je 1.100 kč i tak. Něco je z Vojtových samolepek, něco jsou drobné, které jsme rozměnily, abysme to Vlaďce nedávaly v korunách a dvoukorunách. Cca 500,- a 4 eura se vybrali na vlajku.
Takže nechápu, co tady máte za pocit, že je třeba řešit. Ono tu totiž nic moc k řešení není. Nikdy a ani jednou jsme nikomu nikdo nevyčetli, že v tom utápíme naše peníze. Ale zároveň to nikoho nezajímalo. Ba naopak, snažíme se to všechno ukočírovat a spoustu věcí od nás klub dostává "darem".
Řešení, který já vidím, je zvednout srazový poplatek o 50,- korun (jak řidičovi, tak spolujezdci) a my budeme ještě navíc počítat lidi a těch 50 korun navíc/osoba budeme dávat stranou na chod klubu.
A ty výše zmíněné teze - všechno je to moc hezký, ale realita je trochu jiná, tak zase Vojtíšku spadni na zem. Protože eliminovat náklady se Ti podaří tak min. o 200 - 300 stovky (když seženeš levnější tiskárnu - ovšem to zase znamená benzín navíc, nebo, a ted se neuraž, ale v Tvém případě i např. pevné nervy, čas a spoustu voláního, aby to bylo hotový včas apod.), a to už nás při té vší mínusovosti nezabije. Ba naopak, radši si všechno zařídíme samy (nemyslím to ve zlém) a budeme mít o nervy a starosti míň.
Doufám, že jsem to nastínila dostatečně a s přehledem.
A ještě se vyjádřím k tomu zbytku - tedy asi 10% Vojtova příspěvku:
propagace členů: ať se to komu líbí nebo ne, vyjednávání se sponzory je dost pracný. Když jsme měli sponzory, kterým se líbíla myšlenka kódů a na základě toho poskytování slev, trvalo dost dlouho, než to vůbec začalo fungovat. A když už to fungovat začalo, dva sponzoři odmítli dál s námi jakkoliv spolupracovat, nehledě na e-mail z revila, kdy nám dali dostatečně najevo, že nestojí už o jakoukoliv spolupráci s námi. A to se jim nedivím, když nám trvá tak dlouho zprovoznit nějaký systém. Přišli jsme o ně nejen jako o sponzory, ale zároveň i jako o podporu platících členů.
V případě platících členů můžou být zpoplatněné komentáře, nahrávání fotek atd., bod č. 3,2 a 1, v tom problém nevidím.
K placené inzerci jsem se již vyjadřovalo, chce to jen vymyslet a dopilovat. Jen dopředu upozornění: sice máme od CC dary, dokonce dvakrát v podobě kapely, ale upozorňuji, že kapelu platil pan Hrouzek ze svého a ne za CC!!! Takže představa, že nám "bez papíru" mrskne 1.000 nebo 2.000 za inzerci, je celkem nereálná.
S kasičkou zásadně nesouhlasím, všichni víme, jaký někteří lidi jsou a poslouchat, že nám mají dávat dobrovolný příspěvek na chod webu a stejně si to budeme strkat do kapsy, vážně nemám zapotřebí.
A vést si přijmy a výdaje - vojtíšku, všechno si píšu, ale můžu se vysrat na to, čmárat ještě při tom všem shonu před srazem, do excelových tabulek něco, co je tak strašně jednoduchý

.