VERVA je předražená, podle testů ČZU (Česká Zemědělská Univerzita v Praze), co jsem před lety četl, tak je lepší obyč nafta a dvojnásobná dávka VIFu.
VERVA jako taková má "pouze" vyšší obsah vitamínů (jak Hrudík trefně označil aditiva
)
naopak vychvalovanej SHELL se chová jako stará kurva - do německa a rakouska dodávaj naftu uplně jiné kvality než k nám a jejich slavnej Shell V-power je naprosto stejná kvalita jako jiný nafty... je to tak dva roky co se Shell HODNE zkazil, předtím fakt tu kvalitu měl.
Co se týče bionafty, narazil jsem na výbornej (ač starší) článek, který shrnuje vše (a ještě něco navíc) co jsem našel jinde na internetu:
http://www.nasepenize.cz/bionafta-vite-co-to-je-a-jake-ma-vlastnosti--2231
pointa je v tom, že se všude dočtete že někdo někdy zkoušel bionaftu a posralo mu to motor - že to bylo před lety kdy se jednalo o čisté MEŘO už ovšem nedodal.
všude se dozvíte, že BIONAFTA, přesněji SMĚSNÁ NAFTA obsahuje minimálně 30% MEŘO, ovšem kolik je maximum? může si to každej pumpař míchat jak chce? ne - maximum je 36% a tim pádem problémy jako byly se 100%ním MEŘO by neměly nastat.
další hodně důležitá info je, že B30 (Bionafta s podílem MEŘO 30, tedy Směsná Nafta) se z 90% rozkládá už během 21 dní - tedy nikoli během 3 měsíců jak se leckde dá dočíst, ale už během tří týdnů!! proto na denní ježdění ANO, ale na občasné ježdění je lepší si připlatit - co se týče životnosti nevím jestli/jak to ovlivňují aditiva jako např. VIF, který píše že snižuje negativní vlastnosti biopaliv... ona je otázka jestli rychlé rozložení bionafty je negativní :c)
co jsem se naopak ve článku nedočetl je, že zamrzá už při -7st, oproti standardní naftě která má teplotu zamrznutí nižší... ovšem to se dá dohnat právě např. zmiňovaným aditivem VIF.
Net.
PS. pokud byste narazili na podobně zajímavý článek (prosím ne pouze propagangu jak je potřeba kupovat jen nejdražší naftu, nebo naopak ať se jezdí bez úprav na olej i s hranolkama), jsem si jist, že je tady dost ropáků kteří takovéto informace ocení :c)
PPS: co se czu.cz týče, tak jim bezmezně věřím, když jsem tam před lety studoval, tak jsem se na katedře chemie dozvěděl spousty velmi zajímavých informací o olejích a palivech. Např. že CZU je (v té době byla) jedinou nezávislou institucí která testovala kvalitu paliv a na základě jejích výsledků se dávalo povolení pro prodej PHM v ČR? tedy KAZDA firma co vyráběla nebo sem vozila PH musela mít zkoušky u CZU? :c)