Celkem:
členů4377
aut786
témat1373
příspěvků19563

Nejbližší sraz
Členové on-line (0)
Chat OnLine: 0 členů

 

Nejste přihlášen. Přihlašte se prosím vpravo nahoře, nebo se zaregistrujte.

Biopaliva.
Autor
Příspěvků
Shlédnutí
Poslední příspěvek
1.1.1970 01:33:31
Tak trošku téma do pranice. Třeba vás zaujme a napíšete zkušenosti a postřehy.
http://auto.idnes.cz/tankujte-biolih-e85-muzete-usetrit-kazde-auto-ho-ale-nevypije-pry-/automoto.aspx?c=A101005_152001_automoto_fdv
1.1.1970 01:33:31
A ještě pro Ropáky,ať nejsou ošizeni.
http://auto.idnes.cz/kdo-chce-jezdit-na-naftu-nesmi-na-ni-setrit-fi3-/automoto.aspx?c=A100719_185540_automoto_fdv
1.1.1970 01:33:31
Terrika mam teprve chvilku, takze jen informativne.

Po porade s "diesel-machrama" jsem se rozhodl pro mixovani nafty s olejem z marketu. Kdyz maji akci bejva od 22-26kc/l.

V lete jsem daval 50:50 mix s normalni naftou. Podle toho jak jsem to odhadl. + pridavani V.I.F.(udajne nejlepsi diesel aditiv). daval jsem ho 2x az 3x doporucene mnozstvi.

Zkousel jsem i jednou dat cistej rostlinej olej, ale auto spatne startovalo.... upustil jsem od toho...

kdyz jsem daval mene aditiv,,, motor mel tendenci klapat pri nizkem zatizeni.

V tomto obdobi davam max. 30% oleje. ale jak zacnou vazne mrazy asi upustim od oleje.

Zkousel jsem jezdit i na stare zasoby nevyjeteho motoraku 10W-40. a prevodaku. A to tak ze proste nalejes a dostatecne rozredis naftou.

Muj poradce me rekl neco v tomto smyslu: Motor Terrana II. bez IC je klasickej diesel s predkomurkou. Mechanicke cerpadlo, mechanicke vstriky. mechanicke turbo. Muzes jezdit na jakejkoliv olej. rostlinnym pocinaje, transformatorovym konce. Jen musis davat dost Aditiv. U oleje je problem s cetanovym cislem.
1.1.1970 01:33:31
Dobře ty smajl 44 Já osobně z vlastní zkušenosti.
Klasická Nafta spotřeba cca.9,5-11
Shell nafta 8,5-9,5
Bio nafta 10,5-11,5
Bio 100 11-12,5
Sou to spotřeby měřený kombinovanou jízdou a kdo mně zná tak ví že auto zase tak nešetřím smajl 1
1.1.1970 01:33:31
jaký oleje používáš?
MEŘO je metylester řepkového oleje, takže předpokládám, že řepkovej je ten hodnej :c)
naopak jsme slyšel že slunečnice je to nejhorší...

pokusy na motorech jsou OK, ale abych to zalepil nějakou uplnou sračkou se mi nechce :c))

Net.
1.1.1970 01:33:31
Hrudiku, zkousel jsi VERVU od Benziny?? Udajne uplne nejlepsi nafta. ja ji jednou zkousel a subjektivne super. Ale kdyz davam V.I.F tak tankuju beznou naftu u LukOil.

ja vubec nevim co to je MERO. Kupuju Ceresol, Lukanu, aj... Nektere jsou ciste repka, jine ciste slunecnice a nektere mixovane v nejakem pomeru.

Jen takovej poznatek.
Mel jsem naftu z kanistru cca 14dni. kdyz jsem to pak nalejval vsiml jsem si ze na dne jsou takove jakoby vlocky..... Ale olej z marketu je krasne cirej. A to mam starsi zasoby i 2 mesice.
1.1.1970 01:33:31
VERVA je předražená, podle testů ČZU (Česká Zemědělská Univerzita v Praze), co jsem před lety četl, tak je lepší obyč nafta a dvojnásobná dávka VIFu.
VERVA jako taková má "pouze" vyšší obsah vitamínů (jak Hrudík trefně označil aditiva smajl 26 )

naopak vychvalovanej SHELL se chová jako stará kurva - do německa a rakouska dodávaj naftu uplně jiné kvality než k nám a jejich slavnej Shell V-power je naprosto stejná kvalita jako jiný nafty... je to tak dva roky co se Shell HODNE zkazil, předtím fakt tu kvalitu měl.


Co se týče bionafty, narazil jsem na výbornej (ač starší) článek, který shrnuje vše (a ještě něco navíc) co jsem našel jinde na internetu:
http://www.nasepenize.cz/bionafta-vite-co-to-je-a-jake-ma-vlastnosti--2231

pointa je v tom, že se všude dočtete že někdo někdy zkoušel bionaftu a posralo mu to motor - že to bylo před lety kdy se jednalo o čisté MEŘO už ovšem nedodal.
všude se dozvíte, že BIONAFTA, přesněji SMĚSNÁ NAFTA obsahuje minimálně 30% MEŘO, ovšem kolik je maximum? může si to každej pumpař míchat jak chce? ne - maximum je 36% a tim pádem problémy jako byly se 100%ním MEŘO by neměly nastat.
další hodně důležitá info je, že B30 (Bionafta s podílem MEŘO 30, tedy Směsná Nafta) se z 90% rozkládá už během 21 dní - tedy nikoli během 3 měsíců jak se leckde dá dočíst, ale už během tří týdnů!! proto na denní ježdění ANO, ale na občasné ježdění je lepší si připlatit - co se týče životnosti nevím jestli/jak to ovlivňují aditiva jako např. VIF, který píše že snižuje negativní vlastnosti biopaliv... ona je otázka jestli rychlé rozložení bionafty je negativní :c)

co jsem se naopak ve článku nedočetl je, že zamrzá už při -7st, oproti standardní naftě která má teplotu zamrznutí nižší... ovšem to se dá dohnat právě např. zmiňovaným aditivem VIF.

Net.
PS. pokud byste narazili na podobně zajímavý článek (prosím ne pouze propagangu jak je potřeba kupovat jen nejdražší naftu, nebo naopak ať se jezdí bez úprav na olej i s hranolkama), jsem si jist, že je tady dost ropáků kteří takovéto informace ocení :c)

PPS: co se czu.cz týče, tak jim bezmezně věřím, když jsem tam před lety studoval, tak jsem se na katedře chemie dozvěděl spousty velmi zajímavých informací o olejích a palivech. Např. že CZU je (v té době byla) jedinou nezávislou institucí která testovala kvalitu paliv a na základě jejích výsledků se dávalo povolení pro prodej PHM v ČR? tedy KAZDA firma co vyráběla nebo sem vozila PH musela mít zkoušky u CZU? :c)
1.1.1970 01:33:31
ještě k bionaftě - našel jsem oficielní vyjádření ČOI ohledně kontroly pumpy ke které jezdím - je tam pár zajímavých info které jsem jinde našel bez ověření původu :c)

http://www.coi.cz/files/documents/coi-s-a-hl-p-rb-oil-s-r-o-ii.pdf
1.1.1970 01:33:31
Otazka: Co je to rozlozeni bio-nafty?? To jako ze se oddeli nafta od oleje???

navazna otazka: je pravda, ze cerpadlo honi naftu dokola?? z nadrze ke vstrikovacimu cerpadlu a z5 ?

Pokud ano,,, po nastartovani,,, nepromicha po par minutach obe slozky oddelene nafty????
1.1.1970 01:33:31
Pár článku okolo bio paliv
http://www.hybrid.cz/tagy/biodiesel
1.1.1970 01:33:31
VIK - ano, čerpadlo má přepad a vrací se nafta zpátky.
oddělené složky jsou nesmysl.

Net.
1.1.1970 01:33:31
Kluci,koukám,že se s tím nepářete.... To jsou směsi,co mícháte... smajl 1
1.1.1970 01:33:31
Tom jak kdo od té doby co sem si udělal motor tak zásadně neexperymantuju ale jak vydíš jezdit se dá na vše co hoří. Co se týče oleju tak sem vyděl uprávy na olej jednalo se o ohřívací rohož do nádrže a předehřev v motoru http://aukro.cz/naftovy-predehrev-motoru-nafty-12v-i1985257366.html
1.1.1970 01:33:31
sem si zrovna dneska říkal, že by stačila rychlovarka na 12V a nějak to narvat do filtru :c)) a kuk - poláco to dělají lépe a pěkněji :c)

líbí se mi to a 450kulatejch je pohoda cena... jenom by to v tom případě chtělo ještě pořešit vyhřejvání nádrže a bude to uplně vpohodě :c)

otázka je přidaná hodnota oproti hadici kolem topení vzor Hrudík :c))

Net.
1.1.1970 01:33:31
Net. Když uděláš ten ohřev podle poláků tak nemusíš motat hadici
vik: nedával sem je nkam ale zítra ti zkusím nějak nafotit
tady je ten web co sem hledal kdo hledá najde smajl 7
http://www.rostlinnyolej.cz/cs/prislusenstvi-konverze-na-ro/vymeniky-ohrev-paliva/index.php
1.1.1970 01:33:31
nekdo nekde nekdy - uz o tom hodne nakecali smajl 7

http://www.offroadforum.cz/viewtopic.php?f=2&t=9398&p=204365&hilit=rostlinej+olej#p204365
1.1.1970 01:33:31
Hrudíku, raděj bych udělal tu omotávku, tam není žádná elektronika ani elektrika navíc a tudíž se to nemůže posrat :c)
resp... je výrazně nižší šance že se to posere, než nějakej elektrickej wohement od poláků :c))

Net.
1.1.1970 01:33:31
Někde sem četl že pokud při startování nejde teplá nafta už z čerpadla tak nějaký předehřívaný filtry a podobné vychytávky sou k prdu ale alespoň to zmírní osobně po ránu startuju auto cca 15 minut před tím než vyjedu takže když vyjíždím z brány tak už fouká vlažný vzduch a do filtru jde vlažná nafta. Ten filtr omotanej je dobrá vychytávka protože pořídíš ohřát naftu v daleko kratším čase ještě před tím než se ohřeje auto.
1.1.1970 01:33:31
si říkám co na ten ohřev bude říkat nafta...
je to prehistorickej článek (r.2002), ale přesto info o bodu vzplanutí nafty zajímavý:
http://www.petrol.cz/noviny/clanek.asp?id=2894

řekněme že bod vzplanutí nafty s 5%N95 bude někde kolem 50°C

qízová otázka - na kolik dokáže ohřát chladící kapalina (při termostatu 88°C) naftu, která teče velmi mírným průtokem skz hadičku omotanou kolem hadice s chladící kapalinou?

v létě k této teplotě musíme ještě přičíst potěmkinovu konstantu která zahrnuje vyšší teplotu vlastní nafty (-10st v zimě oproti 30st v létě) a případně vyšší teplotu v motorovém prostoru při stání na přímém slunci a/nebo v kolonách.

myslim, že taková teplota s přehledem přesáhne 70st, což je hodně nad bodem vzplanutí uváděným v normě...

jak moc bych se měl bát? :c)
ve výsledku vlastní vstřikovače mají výrazně větší teplotu a nic extra se neděje...

kde jsem udělal chybu ve svých úvahách?

Net.
PS: neměli bychom přejmenovat téma na "biopaliva a vyhřívání"? :c)
PPS: našel jsem definici která mě trošku uklidnila :c)
Teplota vzplanutí (bod vzplanutí) - je nejnižší teplota, při které vzorek oleje za definovaných podmínek vyvine tolik par, že tyto při přiblížení zkušebního plamínku vzplanou a zhasnou. Teplota vzplanutí se vyjadřuje ve °C, její hodnota má rozhodující význam pro zařazení oleje z hlediska požárně bezpečnostní charakteristiky.
1.1.1970 01:33:31
Nete zkousel jsi zapalit naftu sirkou????? jakou teplotu ma horici sirka??

Jaka teplota je ve valci tesne pred vstrikem??? Urcite vyssi nez 50stupnu.
1.1.1970 01:33:31
jj, zapálit sirkou není problém, používám to když něco nechce chytit a nafta nebouchá jako benzín...

spíš si říkám, že by to mohlo bejt vpohodě páč tam neni vzdušnej kyslík...

Net.
1.1.1970 01:33:31
aha,,, no tak ja to prave myslel naopak. ze to prave problem je.
1.1.1970 01:33:31
na co kdo jezdíte při těchlech "kolemnuly" teplotách? já furt na čistou bionaftu (B30+VIF o trošku víc než doporučuje výrobce) a uplně bez problémů - furt si užívám toho, že to auto tak nesmrdí a tak nečmoudí jako na normálnaftu :c) ale další nádrž už asi půjde klasika...

Net.
1.1.1970 01:33:31
100% Bio vif-0
1.1.1970 01:33:31
a kolik VIFu do toho dáváš? jak udává výrobce, tedy 10ml na 10L, nebo víc?

Net.
1.1.1970 01:33:31
Právě že vubec nic prdím na to až opravdu začne přituhovat tak možná dám do ty doby jezdím čistou řepku smajl 7
1.1.1970 01:33:31
vcera jsem objevil jeden kanistr, kde jsem mel nalitej od leta Ceresol. Tak jsem to chtel nalejt do nadrze, ale nastesti jsem to nejprve chtel okouknout a nalejval do konve. A objevil jsem ze jsou v nem takove jakoby cucky. Takze jsem to chvilku filtroval pres hadr, ale slo to blbe, tak jsem ho zas ulozil do regalu.

Mozna se to stalo proto, ze jsem ho prelil z origo plastovych lahvi do kanistru, kterej spatne tesni.....

V origo lahvich jsem nikdy cucky nenasel.....
1.1.1970 01:33:31
twé kam ten svět spěje? dneska v penny nejlevnější olej za 32kč/L... to už je levnější 100%ní MEŘO (bionafta B100) a i výrazně pohodlnější na tankování :c)

Net.
1.1.1970 01:33:31
musis cekat na akce.......

Jinak cucky jsem objevil i v origo lahvich, asi to bude teplotou.
Zkusim vzit lahev domu esly se ztratej.

Menil jsem naftovej filtr. uvnitr byl bordel, ale zadnej takovej ten sliz, co je udajne z BIO paliv a oleju...

1.1.1970 01:33:31
sliz se z biopaliv dělá protože je v nádrži voda... bionafta s vodou reaguje a právě se z toho stává ten sliz kterej zůstává ve filtru...

Net.
1.1.1970 01:33:32
tak kdyby se někdo chtěl předzásobit na léto, tak je v Globusu akce od 6.1. do 12.1. na litr slunečňáku za 27kč :c)

Net.
1.1.1970 01:33:32
jeste me zustalo cca 60l z podzimu.
prevezl jsem je domu, do tepla. A zena uz nadava, ze ji z bytu delam garaz. Takze dalsi kupovat nemuzu smajl 1 smajl 1 smajl 1 smajl 1
1.1.1970 01:33:32
Uspora

http://auto.idnes.cz/biopalivo-usetri-az-8-korun-na-litru-ne-kazde-auto-ho-ale-snese-pum-/automoto.aspx?c=A111207_142845_automoto_fdv
P.S. Oprava
1.1.1970 01:33:32
Hrudiku, jak ten clanek souvisi s Biopalivama??

Kdyby se tema menovalo - buzerace, tak to by byla jina smajl 1
1.1.1970 01:33:32
pokud by někdo sháněl levnější VIF :c)

http://www.bmwklub.cz/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=102057
1.1.1970 01:33:32
kurňa co to tam vlítlo za odkaz
1.1.1970 01:33:32
aha, tak ještě odpol to uměl... :c( mam od něho 4ks :c(

psal jsem si s nim a prej už umí jenom po 5L kanistrech (1400kč/ks) :c(
cena dobrá, ale množství už je krapánek větší než obvyklé :c)

Net.
1.1.1970 01:33:32
kdo jezdíte při těchle teplotách na nějakou alternativu?
já dneska jel seatem (bionafta + doporučená dávka VIF) a při -10st ráno uplně vpohodě :c) až mě to překvapilo... bioška má tuhnout snad při -7°C

Net.
1.1.1970 01:33:32
ja dneska jezdil na alternativu,, kamos me sehnal naftu za 20kc/l. + ja dodal VIF.
jj tahle alternativa se me libi
1.1.1970 01:33:32
tak takovouhle alternativu bych bral taky... 200L prosím :c)

Net.
1.1.1970 01:33:32
vik:Komu by se v této době nelíbila do toho bych šel taky smajl 7
1.1.1970 01:33:32
tak dostal jsem 20l. pulku uz jsem vyjezdil na te akci. smajl 1
1.1.1970 01:33:32
no já furt leju bio, tak uvidíme co na to mrazy (a že jich hlásej! až -17) a když na to mrknu, tak je to levnější než olej v makru :c)
ale furt jsem na nějakých 33.60 + VIF... je to mazec...

koukal jsem na LTO, ale to je ještě dražší ! tak nevim, asi si koupim pohodlnější boty a budu na čerstvym vzduchu :c)

Net.
1.1.1970 01:33:32
u nas vubec bio nikde nemaji. ale normalni je u nejlevnejsi benzinky za 35,50kč
1.1.1970 01:33:32
no máš recht, našel jsem od kadaně nejblíž v žatci :c(
pouhých 20km, co bys pro tu přírodu neudělal :c)))

Net.
1.1.1970 01:33:32
A jak to v mrazech startuje?
http://ekonomika.idnes.cz/zemedelci-nadavaji-na-bionaftu-ucpava-dlouho-odstavene-motory-pbr-/ekonomika.aspx?c=A091126_193413_ekonomika_vel
1.1.1970 01:33:32
nádrž vždycky vyjedu do 14-ti dnů, pak to naředim novou :c)
bionafta se začíná rozkládat po 2-3 týdnech a komplet rozložená /biosložka, ne celá bionafta/ má být za dva měsíce - takže mi to nedělá těžkou hlavu.

spíš co mi dělá těžkou hlavu je, jakou teplotou může asi tak mrznout, asi vezmu do PETky a zkusim to, ale jsem strašně línej si smradit u pumpy ruce :c) stačí, že tam leju VIF (a ten smrad se nedá ani umejt)

Net.
1.1.1970 01:33:32
Tom: Jezevci nadávaj na všechno když to daj do traktoru kterej polovinu zimy stijí tak ať se nedivěj mně to startuje normálně sice než se motor srovná tak se to hádá ale de
1.1.1970 01:33:32
Jinak pro zajimavost, normalni nafta o dost vic kouri oproti oleji.
1.1.1970 01:33:32
to je hlavní důvod proč používám bio - kouří to daleko méně a taky ten smrad z toho neni tak agresivní jako z normoš nafty...
ze studenýho dýzlu to prostě neni SMRAD a KOUŘ, ale když přijdeš blíž, tak jen trochu zápach.... a to je tam MEŘO "jenom" 30% oproti čistýmu oleji :c) ale tam zas jsou "prej" cejtit hranolky :c)

Net.
1.1.1970 01:33:32
jj jsou. kluci v lete za mnou nechteli jezdit. vadilo jim to. a prej mely pak brzo hlad smajl 1 smajl 1 smajl 1 smajl 1
1.1.1970 01:33:32
to bereš za špatnej konec, měls mít v kufru balík hambáčů a tvrdit, že tak voněj ony - to bys pak eště vydělal :c)))

Net.
1.1.1970 01:33:32
Opět jedna firma která se zabývá přestavbou na rostlinný olej
http://www.greengo.cz/technologie.html
1.1.1970 01:33:32
od 9.3. v Globusu olej za 24,90kč/l
1.1.1970 01:33:32
Jak to na to jezdí?
1.1.1970 01:33:32
uplne cistej neleju, redim. Mene to kouri. ve vykonu nepoznam rozdil.

Zpět

-
Sponzoři klubu

Autokšeft Kernite Nissan Color Car Emado školní potřeby Stylemax reklamní agentura eLoading - webové stránky, e-shopy, profesionální e-systémy Motoron - výroba věcí pro auta Řeznictví Praha - Hudera a syn Vitráže - Sklenářství Vlašim Exkluzivní kosmetika

Děkujeme