Celkem:
členů4404
aut787
témat1373
příspěvků19565

Nejbližší sraz
Členové on-line (0)
Chat OnLine: 0 členů

 

Nejste přihlášen. Přihlašte se prosím vpravo nahoře, nebo se zaregistrujte.

Maverick netahne do kopce
Autor
Příspěvků
Shlédnutí
Poslední příspěvek
1.1.1970 01:33:33
Ahoj všem. Chci vás poprosit o radu. Mam Ford Maverick rv.97 2,7tdi 92kw dovezeno z Nemecka. Najeto 400tis perfektni starty nekouri repase turba cca 14 dni novy olej filtr i palivovy a vzduchovy taky. Hadicky ok. Auto je line a nejede dmo kopce
Na rovine to jeste jde ale spis to jede jako obyc naftak. ruhy stupen musim vytocit na 2500 ot/ min trojka padne na 1500 ato mam pedal na podlaze a pak se to tahne.
Vsiml jsem si ze chvilema ma snahu zabrat ale jen nepatrne..uz si nevim rady. Po Novdm roce to soupnu do servisu a dej se vule bozi. Ted je auto stale doma a tak mi to neda...poradite mi nekdo? Predem diky
1.1.1970 01:33:33
Od 1500ot. teprve začíná táhnout turbo. I když máš plnej tak se zas tolik neděje, elektronika motoru ti tam nezačne lejt naftu po "kýblech". Má to nějakou emisní normu s sbírá se to postupně, právě kvulima tomu, aby to nehulilo.
Motor má největší krouťák při cca 2000ot. do kopce určitě není dobré chodit pod ně. To by znamenalo dvojku roztočit na 3500ot.

Možná si jen čekal od papírovejch 92KW něco jiného.
1.1.1970 01:33:33
Díky za reakci na můj dotaz. V každém případě nemůžu je do kopce s přívěsným vozíkem 40km/h a méně. Maverick je můj první nafťák, jezdím celý život s benzínem takže nevím jak má takové auto jezdit. Nejsem z těch, kterej jezdí jako blbec ale kdyź
jedu s vozíkem za oa 30-40 tak si nedokážu představit když bych zapřáhl za auto vlek s autem na něm... Myslím si, že nbsah 2,7 už něco musí utáhnout. Je to fakt líný..ale děkuju za odpověď smajl 10
1.1.1970 01:33:33
No, tak jak to popisuješ, se mi to až moc normální nezdá. To auto sice není žádnej závoďák, ale nějakej krouťák tam je a tak jak popisuješ, že to netáhne, asi tam chybka nějaká bude. Pokud máš vyměněný palivový filtr, ještě zkus použít aditivum. Když to nepomůže, tak může být klidně chybička i v tom turbu, i když to by ti asi kouřilo.
1.1.1970 01:33:33
A co váha vzduchu setkal sem se s autem který i když mělo v háji vahu vzduchu tak jelo v takzvaným nouzovým režimu a to mi připadá že máš ty protože já sem jí cvičně odpojil a auto bylo mrtvý ve volno běhu ještě jakštakš ale jinak nepoužitelný. Potom mě ještě napadá klapka nad sáním za iterkolerem když je motor chcíplý tak by měl být podtlakový ventil na klapce vysunut to znamená že klapka je otevřená jakmile motor natočíš tak měl podtlak klapku zavřít. Jest ly bude zítra čas tak ti to nafotím.
1.1.1970 01:33:33
Diky chlapci za rady smajl 10 no ta klapka co o ní píšeš, je při nenastartovaným motoru otevřená to jsem kontroloval a co se týče té váhy vzduchu, tak když odpojím konektor, tak otáčky poklesnou a jak píšeš je to nepoužitelný tak snad to maká jak má... Koukal jsem i na EGR ventil a ten je čistý. Taky jsem se nezmínil, že se mi občas rozsvítí kontrolka CHEK píšu-li to dobře. Když se to rozsvíti tak behem jizdy to auto jako když umře, nejde přidat plyn atd. Vypnu motor a zase nastartuju a je to ok
No alespoň si myslím že je to ok. Co když je ten motor celou dobu v nouzovém stavu díky té kontrolce? Nejhorší je, že na to nikdo nemá diagnostiku, je to prý moc starý...
No a samotné turbo zda-li je po repasu funkčňí? Musím doufat že ano. Někdo mi říkal, že když se šlápne na plyn tak že se tapáčka co je na turbu má malinko pohnout nebo něco udělat a ta moje nedělá nic..tak nevím. Někde problém je a určitě to bude
kravina smajl 1 chlapci díky za rady..jsem šťastný za každou úvahu...díky
1.1.1970 01:33:33
1. ideální by bylo ten EGR úplně odpojit a klapku vyndat, nebo aspoň zaaretovat do polohy otevřená.

2. Když svítí Check, tak je tam problém. Da se to nějak vyblikat, navod tu někde je.

3. když stojíš na místě a tůruješ to na volnoběh, tak se páčka na turbu nehne. Ta se hne jen když je dosažen nastavenej tlak přeplňování, což nesouvisí tak úplně s otáčkama motoru, ale s množstvím spalované nafty.
Prostě se ti hejbe jen za jízdy.

Odkud jsi??
1.1.1970 01:33:33
Ahoj, jsem ze Žatce okr. Louny. S tou pačkou na turbu to jsem nevěděl, ja toho nevím víc smajl 12 jinak jsem egr měl odpojený myslím ty hadičky co jsou k ventilu a egr ventilu a bylo to pořád stejný. Napadlo mě, nemůže být ucpaný výfuk? Někdo mi říkal že 2,7 už tě musí učesat, myslím ten výfuk. Ale když ten koncový díl výfuku rukou ucpu tak cítím tlak na ruce. Je škoda, že tady nikdo v okolí Mtvericka nemá abych mohl porovnat. To s tím vyblikáním si tady najdu a pokusím
se to vyblikat..
1.1.1970 01:33:33
Koukal jsem na diagnostiku jsou tu odkazy na Aukro kde už to není pak nějaké cizý stránky kde diagnostika stojí 26$ ale jinak nic. Navedete mě? Díky moc
1.1.1970 01:33:33
tohle sem mel přesně ja mel jsem auto vservizu a nikdo nevedel co s tim auto jelo ale vubec to netahlo zkoušeli jsme všechno rozebrali pul auta auo spadlo do nouzaku sem tam se rozsvitil check a pak už svitil pořad nakonec to byl řidici vstřik auto jede jako fik smajl 44
1.1.1970 01:33:33
Ahoj, hm..zajímavé..řídící vstřik..kde se nachází takový vstřik? A opravil jsi to sám nebo servis? Diky za odpověď. Zrovna jsem dnes psal ze tu v okoli Mavrika nikde nevidim a jdu na hřitov a ejhle Maverick zrovinka jako ten můj a dokonce jsem viděl i pána a chtěl jsem hodit řeč ale pán telefonoval. Když startoval tak mu to trvalo dlouho, to ja cvrnknu a fakt chyta hned.
1.1.1970 01:33:33
delali mi to v servisu a auto normalne taky chytlo na cvrnk všechno bylo v pohodě ale auto prostě netahlo udelali ten vstřik a auto je bez problemu odvez to nekam at ti to napichnou na počitač
1.1.1970 01:33:33
Ok. Diky moc, asi to tak dopadne ze to soupnu do servisu. Ja vam tedy vsem dekuju a preju vse nej v Novem roce smajl 10
1.1.1970 01:33:33
všem přeji vše nejlepši do Noveho roku smajl 30
1.1.1970 01:33:34
tak muj nazor podle toho co sem tu prečet.
Ja bych to odhadoval na deravou nebo vypadnutou hadičku podtlaku ktera de na horni čast vstrekovaciho (ovlada podtlakem membranu na čerpadle) čerpadla, hadičku doporučuji vyměnit neni to nakladny, a pak taky muže byt prasknuta ta membrana ale to se často nestava. toť muj nazor od stolu.
1.1.1970 01:33:34
Jsem z Chomutova, kdybys chtěl někdy sraz a pokecat, případně porovnat a tak...

Jozefe, on má TDi tam na čerpadlo vedou jen el. drátky smajl 1
1.1.1970 01:33:34
Cau, diky urcite se ozvu a do Chomutova bych prijel smajl 10 diky
A na ty hadicky jeste mrknu zatim diky cau
1.1.1970 01:33:34
Cau lidi, tak jsem byk v jedné místní opravně auta tam se domnívají že turbo které je po repasu prostě nemaká jak má. Totiž ta páčka co je na tompodtlaku je to takovej ten hříbek a vede z něho kovová tyčinka a na druhém konci ma něco uvnitř turba otvírat, vy víte co myslím smajl 1 no tak ta jde hrozně moc ztuha. Rukou s tou páčkou ani nepohnu jen když se o to opřu šroubovákem a zabejčím tak s tím pohnu. A to si i já od samého začátku co mi to turbo poslali říkam...tak jsem volal do opravny kde turbo repasovali zavolal a ti mi řekli že jestli to je tak jak popisuju tak že je chyba v turbu.Turbo jsem tedy uz z auta demontoval párkrát jsem do auta kopl mrsknul s klíčem nadával jsem a byl sprostý smajl 1 ale je venku a zítra ho pošlu zpět do firmy TURBO-CAR VELKÁ B. Tak doufám, že to tentokrát už bude ta závada a já se budu moc věnovat zas jiným věcem smajl 10 ahoj (dámvědět jak jsem dopadl)
1.1.1970 01:33:34
Omlouvám se za překlepy ... Píšu z malého telefonu a je to hrůza na tom psát...
1.1.1970 01:33:34
Podle toho, jak jsi to popsal, tak je to úplně normální. Odhaduju, že s turben nic není. A nebo jsem to špatně pochopil. Ta páčka je prostě silou natlačená směrem k předku auta a otevírá se směrem k řidiči.

Wastegate - to je ten mechanismus s páčkou, je zavřený a otvírá až tlakem turba a ten na stojícím autě nikdy nezjistíš, protože turbo je poháněné spálinama nafty a těch je nejvíc při zátěži motoru. Na volnoběh to prostě nenatlakuješ.
Ideální by bylo koupit si budík za 400,-Kč. pak bys věděl, kolik turbo tlačí.
1.1.1970 01:33:34
Cau, ne pochopils to dobre to je ok. Takze pokud to chapu, je tam jeste hadicka gumova ja nevim ten prumer ale slaba jako malicek tak, je to podtlakova hadicka takze by ten tlak uvnitr te hadicky mel ovladat to tahlo behem jizdy. To se mi nechce verit, ze by tak slaba hadicka takovej tlak kterej musim vyvijet rukou ja zmakla..to ani nejde... Jsem amater a nerozumim tomu ale to se mi nezda..proste kdyz za to tahlo vemes rukou tak s tim hnes sotva ze s to hne..to by tam musela bejt jo hadice a fakt poradnej tlak aby to s tim tahlem pohlo. Ale jak pisu, jsem amater a necham si poradit smajl 7 jeste nez jsem to turbo poslal na repas, tak s tim tahlem slo krasne hejbat ale ted je to fakt tuhy..uvidim... Dnes jsem to poslal tak snad uz to budd ok :-/ a jestli ne tak ten kram prodam a kopim si benzinaka smajl 1 diky ahoj
1.1.1970 01:33:34
Mrkni na tohle video a na to schema. Je to poměrně pěkně udělané. Jinak tou hadičkou je teprve ovládaná membrána, nebo píst v tom válci, hříbku-jak píšeš a pak přes to táhlo to ovládá tu klapku. Je to tam vidět, jak to mačká těma rukama. Jde to samozřejmě těžko mačkat, protože zpět to tlačí pružina v tom hříbku a tu musí ten tlak přemoci. Pokud by se to neotvíralo, tak by se to přetlakovávalo, a naopak, pokud to zůstane třeba zadřené v poloze otevřeno, tak to pak netlačí. Protože to táhlo otevírá ochoz spalinám okolo turbíny.
https://www.google.cz/search?q=wastegate&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=ESbPUu7fI6jC7Ab8gIHoDA&sqi=2&ved=0CDEQsAQ&biw=1280&bih=618#facrc=_&imgdii=_&imgrc=2R0T2me4r7YDyM%253A%3BDGI2djUoL_8hwM%3Bhttp%253A%252F%252Fs4wiki.com%252Fimages%252F6%252F61%252FWasteGate.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fs4wiki.com%252Fwiki%252FWastegate_bypass_regulator_valve%3B640%3B271

http://www.youtube.com/watch?v=vGhlgphrBxA

Jinak pokud přidám plyn, tak i na stojícím autě to samozřejmě pracuje, jen s tím rozdílem oproti jízdě, že ve vyšších otáčkách, než když to auto jede a motor je v zátěži.
smajl 7
1.1.1970 01:33:34
Ahoj, diky za super video a i za to schema ted uz vim ze to turbem neni ... Urcite mi turbo vrati s tim ze je vse ok a ja si to pujdu hodit...perfektni video opravdu..koukal jsem na to trikrat, vsiml jsem si ze tam ten pan bejci jak tlaci proti tomu peru takze odpor tam bejt nejakej musi..takze kdyby ten ochoz nemakal ze by zustal zavreny, tak by to turbo slo do max otacek co by vydrzelo, ale to se nedeje...a taky by to auto muselo jet jak slak a to se nedeje...ja nevim...jeste me napadlo az ta m to turbo budu vracet tak nezapojim vyfuk a tak poznam jestli to nebude vyfukem. Muze byt ucpany... cert vi...no to by me pekne nastvalo kdyby celej problem byl ve vyfuku...no uvidim. Taky nevim, proc se mi pri posledni jizde stale rozsvecovala kontrolka CHEK tu posledni jizdu to bylo porad a jen jsem trochu tuknul do pedalu plynovyho a kontrolka zhasla ne pokazde ale vetsinou jo. Nebo jsem musel vic seslapout plyn. Nemohl by problem byt v plynovem pedalu? Ten je elektrickej a ridi se podle nej davkovani nafty zejo? co kdyz to fakt dava malo nafty, to pbk nemuze jet to auto...
Nevim... V kazdem pripade moc dekuji za vase rady smajl 10
1.1.1970 01:33:34
Tak už hlavně nechoď do té místní opravny...

Zjisti si chybu přes nějakou diagnostiku někde, to je základ, když ti svítí CHECK.... třebas se dovíš, v čem je problém.

PS: síla tlaku nebo podtlaku se násobí se čtvercem plochy. Čím větší plocha, tak při stejném tlaku, větší síla. Je to vidět třebas na posilovači brzd. Bez něj to je u Terrka, jako když šlapeš na kámen...
1.1.1970 01:33:34
Tak jak píše Vik. Pokud se rozsvěcí kontrolka, měla by ta chyba být zaznamenána v registru chyb. Asi by to mělo jít asi i vyblikat, jen nevím, zda si na to troufneš. Popis tu je, ale nevím,zda se hodí i na konektor u Terrana, potažmo Fordu.
Něco je tady: http://www.nissan-club.cz/diskuze/technicky_koutek/chybova_hlaseni_autodiagnostiky_-197

Ještě by stálo za to, kouknout na váhu vzduchu. Mohla by býti zašpiněná, což by na ní bylo vidět. To by také mohlo dělat. I s tou kontrolkou.

1.1.1970 01:33:34
Tenkrát se mi taky po startu jak sem šlápl na plyn rozsvítil CHeck z palivovýho filtru sem vypustil vodu opatrně očistil lihem a vatičkou váhu vzduchu a bylo to dobrý tak nevím co mi ho to rozsvěcelo. Zkus ještě prolést podtlakový na podběhu v motoru na straně řidiče by měly být tři selenoidy u nich začni překontroluj hadičky jest ly nejsou popraskaný hadičky jest ly jsou pořádně nasazený a zajištěný nejlépe sponkou jdi po hadičkách jedna by měla vést k EGR ventylu pod sáním a druhá ke klapce saní potom ještě koukni na turbo z přední části turba vede gumová hadička nahoru k podtlaku bajpásu tam bývá takové kolínko a to sem měl zpuchřený. Taky mě to drbalo s výkonem.
1.1.1970 01:33:34
Moc děkuju za schémata videa a za rady. Já koukám na ty hadicky pořád ale nic nevidím...ještě otřu ten konektor u váhy vzduchu a mrknu na hadicky popravé straně jak píšeš. Jinak jsme domluvený s kámošem že až budu mít doma turbo tak se pokusime vyblikat tu závadu. Já bych to rád
předal servisu aby diagnostikou zjistili co s tím je ale když jim řeknu jak je to starý tak mi řeknou že na to nemají diagnostiku, že u těchto aut jde většinou o mechanickou závadu. Volal jsem i do Nissanu v Mostě a řekli mi to samé.. Ten kámoš mi tu závadu zkoušel už jednou vyblikávat podle manuálu který v angličtině sehnal na netu, ale tvrdí mi, že jsou dva postupy a my starší který máme k dispozici my a novější který nemáme. Tak doufám, že to naco mě navedl tuřím Tom bude ta novější verze diagnostiky. Počkám na turbo, vrátím ho na místo překontroluju znova hadičky, zkusím turbo bez výfuku a tu diagnostiku. Ještě jednou díky...
1.1.1970 01:33:34
smajl 1 čtu si po sobě co jsem napsal a jsou tam nějaké bludy a zpřeházená slova...vůbec netuším jak k tomu došlo smajl 1
1.1.1970 01:33:34
Si myslím že by si to měl mít stejný jako já je to sice jenom o jeden rok ale řekl bych že by mohl být pouze rozdíl v typu čerpadla.
1.1.1970 01:33:34
Ahoj chlapci, dá se ta krabička váhy vzduchu rozebrat a podívat se dovnitř? Je tam něco co se dá opravit? Díky za odpověď
1.1.1970 01:33:34
Opravit se tam nic nedá, ale opatrně, a to velmi opatrně vyčistit technickým benzínem ano. Nicméně třeba u mě jsou tam tak speciálně hloupý šrouby, že jsme to nechali být. smajl 1
1.1.1970 01:33:34
Zdravím všechny. Tak tu krabičku váhy vzduchu jsem nechal být jelikož si myslím že je ok. Když z ní sundám knektor tak ten motor má špatný chod a když to zase zapojím tak je to ok. Turbo se mi už vrátilo, demontoval jsem ho tz auta na popud jednoho místního servisu. Když vzal zaměstnanec servisu za táhlo u přetlaku a táhlo se ani nehlo tak mi řekli že to nemaká a proto to nejezdí jak má.
Ok, takže jako laik který o tom nic neví jsem turbo znovu demontoval a poslal do Velké Bíteše. Pak jsem vám to tady psal a někdo mi to tu vysvetlil jak to je a měl pravdu. Pán který mi volal který přímo turbo prvně reasoval a řekl mi že podle katalogu má táhlo otevřít komoru pro odvod spalin při 0,9 nevím čeho a že to má na měřáku a že to taky tak ukazuje. Tak jsem se omluvil poděkoval a turbo mám už opět na autě. Záměrně jsem nenamontoval výfuk abych si byl jist že není ucpaný výfuk. Není, závada přetrvává. Takže výfuk je ok. Teď bych prosím od vás potřeboval vědět, jak poznám že čerpadlo dává tolik nafty kolik má? Palivový eiltr je nový ale c o v samotném čerpadle, neni tam taky nějaký filtr? Myslím si, že když čerpadlo dá málo nafty tak to nepojede. Díky za odpověď
1.1.1970 01:33:34
"" ... nechcem myslet, chcem vědět. Vem ho do díry a pust na něj psy, pak budem mýt jistotu co ví a co né ... (Pulp-fiction)""
Promiň, ale úplně se to nabízelo smajl 7
Prostě pokud svítí CHECK, základem je vyblikat chyby. Návod tady někde je.

Ve vstřikovacím čerpadle je ještě jeden filtr/sítko. Stává se, že se ucpe. Je umístěno pod šroubem přívodu paliva s filtru. Je hodně hluboko. Přístup blbej. Určitě to chce sundat servo pumpu, aby se k němu dobře dostal.

PS: o víkendu zajeď za mnou do CV a projedem/porovnáme, mam tu testovací kopec. Prostě podle aut kámošu vím jak to má jet...
telefon ti pošlu do zprávy






1.1.1970 01:33:34
smajl 44 smajl 1 ten film jsem nevidel a stále mi uniká ale fakt si mě rozesmál smajl 1
Rád bych přijel ale zrovna v sobotu budeme vyblikávat závadu. Jsem uz domluveny s kamarádem. Ale urcite mám v plánu za tebou prijet. Budeme na tom makat celý den. Díky. Jen si mě nepotěšil s tím sundaváním serva a pumpy...smajl 7
1.1.1970 01:33:34
sundání serva je vklidu. neodpojuješ žádné hadice. Dva šrouby a shodíš klíňák. Pak si jí dáš na stranu.
Přívod nafty je trubičkou a kolmo na ní šroub do čerpadla. pod ním je sítko. Hodně hluboko.
Ale počkej až si vyblikáš závadu.
1.1.1970 01:33:34
Ahoj kluci. Tak Maverick už do kopce táhne smajl 1 Nakonec to byla váha vzduchu...dnes jsem si koupil v lékárně propylalkohol opatrně jsem to rozebral a vatičkou do uší velice jemně očistil ty dva drátky. Byly fakt špinavý. Očistil jsem vše kolem nechal řádne oschnout a opatrně zase složil. Výslek, o 100% lepší. Hned jsem mazal na kopec abych věděl co a jak a byl jsem mile překvapen. Ale pořád se mi rozsvěcí Chek. Kámoš dnes nemohl tak vyblikávat budeme až zítra.
Tak zatím vám všem moc děkuju za rady, jsem moc rád že tu taková fóra jsou... Moc nám všem pomáhají smajl 7 díky
1.1.1970 01:33:34
Tak to je Dobrá zpráva. smajl 44
1.1.1970 01:33:34
No tak to je dobře to to nakonec takhle dobře dopadlo. No u Toma tam jsou ,,torxy,, které mají uprostřed kolíček, což o to i takovou sadu máme ale to že bude existovat ještě torx který nemá 6 hvězdiček ale jen 5 tak to mě fakt nenapadlo smajl 1. Ale teď mě napadlo jak to rozdělat, takže Tome těš se muhehe smajl 1
1.1.1970 01:33:34
Já tam mám dva obyč křížové šroubx. Byly tedy zatažené fest ale povolil jsem je. smajl 44
1.1.1970 01:33:34
Alexxx,kup si tohle. http://www.rupp.cz/1-dilenske-naradi/460-torx/7378-nastrcne-hlavice-torx-specialni-cipe-sada-kusu-t-t.html
1.1.1970 01:33:34
Ahoj kluci. Zadrhava se mi jeste plyn jako by chtel promazat ale s tim se mi rozsveci ten Check. Rozebrany jsem to jeste nemel tak nevim co me ceka zasd smajl 1 mate s tim zkusennosti? Diky
1.1.1970 01:33:34
Nějak nestíhám je toho na mě moc Sem rád že s tou váhou vzduchu to klaplo. Jinak ten pedál zkus prostříknout kontaktolem a uvidíš.
1.1.1970 01:33:34
Broučku díky za odkaz ale už takhle toho nářadí máme kotel smajl 1, mám tušení že i v jedné velikánské sadě jsou tyhle nástavce ale ta je 99% svého času v garáži. A jestli tam nejsou tak je vymontuju jednoduše, stačí mít kvalitní nářadí, teď konkrétně myslím štípací kleště značky Knipex a jimi když špičkama na kolmo chytnu ty šrouby tak je celkem i bez poškození vyšroubuju a pak se tam dají už nějaké normální třeba klasika torx a nebo bimbananus smajl 1
1.1.1970 01:33:34
Jo a ještě jsem zapomenul k tématu. S tím KONTOXEM A NEBO MAZIVEM!!! opatrně na ten pedál, protože jestli se ti to dostane do toho potenciometru tak se může stát že budeš shánět nový.... Teď myslím v případě třeba WD, jinak jestli to stříkneš kontoxem tak stejně doporučuji to potom propláchnout nějakým Lihem nebo izopropylem, respektive něčím co je nevodivé a má to čistící účinky. Kontox je totiž elektrický vodivý a to je v zařízení kde jsou snímány milivolty nežádoucí. smajl 11
1.1.1970 01:33:34
Ahoj kluci, diky moc udelam vse jak radite. Mam ale moznos koupit snimac polohy plynoveho pedalu novy za 800kc a jsem na vaskach protoze nevim jestli bude v coudu zrovna tohle nebo neco jineho.. Koukal jsem na net porovnaval ceny a zrovna levne to neni, tak si myslim ze 800kc neni moc. Myslite ze zrovna ten snimac je vadny? mam prostrikavat ten snimac nebo je tam jeste neco jineho? Normalne bych se nejdrive podival na ten pedal a pak sem psal ale zitra jedu do Nemecka na cely den a vratim se az vecer takze se na ten pedal opet nepodivam..diky moc za odpoved smajl 7 cau

Zpět

-
Sponzoři klubu

Autokšeft Kernite Nissan Color Car Emado školní potřeby Stylemax reklamní agentura eLoading - webové stránky, e-shopy, profesionální e-systémy Motoron - výroba věcí pro auta Řeznictví Praha - Hudera a syn Vitráže - Sklenářství Vlašim Exkluzivní kosmetika

Děkujeme