Celkem:
členů4388
aut787
témat1373
příspěvků19565

Nejbližší sraz
Členové on-line (0)
Chat OnLine: 0 členů

 

Nejste přihlášen. Přihlašte se prosím vpravo nahoře, nebo se zaregistrujte.

Motorový olej
Autor
Příspěvků
Shlédnutí
Poslední příspěvek
1.1.1970 01:33:30
smajl 36
Ahoj, mám na vás prosbu.
Koupil jsem Terrano II 2.4i r.v. 1995 a samozřejmě bez jakéhokoli manuálu. Mohli by jste mi poradit co za motorový olej tam mám dát?

smajl 37
Dej tam 10w40 snim nemuzes uskodit

Castrol MAGNATEC 5W-30 C3 4,3 15000 km / 12 Monate

Castrol MAGNATEC 10W-40 A3/B3 4,3 15000 km / 12 Monate

Castrol MAGNATEC 5W-30 A1 4,3 15000 km / 12
Tu 5W30 bych tam nedaval kdy byl ten motor kontruovanej tak ta 5w30 nebyla jeste ani na svete a je moc ridka a ten motor by ji mohl papat. A olej bych spis menil po 10 000km nekde tu je diskuze o olejich tak se koukni

smajl 37
je to z castrolackýho servru tak nevým odkaz sem dostal od kluka co má servis takže to není moje
http://195.82.66.170/castrol/oilguide/index.php?id=1.cz&chapter=142&range=1398&model=15589

smajl 37
Díky za rady.
To 5W-30 se mi taky zdá moc řídký, přikláněl bych se k 10W-40. Stáhnul jsem z netu nějaký manuál ve španělštině a tam je na můj motor KA24E nějaká specifikace API SG, SH, CCMC-G4 a to je vše. Ale jestli syntetický nebo polosyntetický tak to nevim.
Taky jsem někde četl o TITAN CFE MC 10W-40

zdroj internet
1.1.1970 01:33:31
jaký tam davate filtr aby se dobre povoloval a utahoval?

nektery vyrobci maj na konci filtru sestihran na klic a tim by to slo nejlip ne?

priklad,ale nevim jestli neni obrazek jen ilustracni(zna nekdo lepsi www s fitry?)http://www.aspraha.cz/scripts/MGrqispi.dll?APPNAME=online&PRGNAME=loginhled&lang=cs
1.1.1970 01:33:31
Já ho na Maximě utahuji rukou,a taky jde rukou povolit. smajl 44
1.1.1970 01:33:31
Také to dělám jako tom.Není nutné to dotahovat silou.Ale kdyby i tak nešel povolit stačí si koupit tento klíč. http://www.anglia-trading.cz/klic-na-olejove-filtry-retezovy-peraline-p-6408 Jinak taky se to dělá prasácky tak,že propíchneš filtr šroubovákem a máš hned páku na povolení.Vyteče ale trochu oleje na zem. smajl 1 smajl 1 Jo a koukni sem a zadej si tam Tvoje auto a co sháníš.Nevím co máš za motor ale tady si to najdeš snadno sám. http://www.automatejcek.cz/nahradni-dily/nissan/terrano-ii-r20/
1.1.1970 01:33:31
Také trochu pomůže ,před tím než tam namontuji nový filtr,máznout mu tu těsnící gumu olejem. smajl 7 smajl 44 smajl 1
1.1.1970 01:33:31
na kazdem filtru pisou utahni rukou a naolejuj tesneni,ale rekni jak kdyz u terrana neni pristup?tam nezaberes.. proto se ptam,ze exstujou fitry se 6hranem pro klic na konci a tam uz neco nasadim..mozna

covece ten presnej retizek mam a odesel hned a na toto nissana by si ho stejne nemohl pouzit,jestli me to nepujde trojnozkovym tak nevim jak to delat.

Klíče na olejové a palivové filtry:

trojnozka:
http://www.naradi-naradi.cz/klic-na-olejove-filtry-60-120mm-kennedy/d-72403/

toto nemam ale je to zajimavy:
http://www.uni-max.cz/klic-na-olejove-filtry-samostavitelny-0586293/d/img/

toto si na to vyrobím asi
http://www.scootland.cz/zbozi/buzetti-klic-na-olejove-filtry-4t/

timhle by to slo nejlip:smajl 1
http://www.inna-kt.cz/shopimages/YT0820.jpg
1.1.1970 01:33:31
Mi používáme takovej bazmek kterej mágumovej pásek s takovou pákou nikde sem to nenašel ale zkusím to nafotit a dostávám se k tomu přes podběh odloupnu tu podběhovou gumu a tam tudy jeto taky jentak tak ale při tý vejšce auta co mám tak jediný řešení a myslím že to pude i tobě
edit sem to našel
http://shop.conrad.cz/websale7/?shopid=conrad-cz&act=product&prod_number=823280
anebo tento
http://www.oleje-shop.cz/product/klic-na-olejovy-filtr-uni-retezovy
tam je tak málo místa že pod to ráčnu nedostaneš
1.1.1970 01:33:31
Pawka,ten poslední používám já,protože nic jineho ke svemu motoru nedostanu,já mám uplně jinej filtr než Vy,je rozdelej závity,bud 3/4 nebo 1/2 ,ted si za boha nevspomenu,keterej mám smajl 1 jaksi výpadek,ale vím,že se ničím jiným nedostanu na filtr,než tím bazmekem,co jsi dal jako poslední

hrudík,já nelezu přez podběh,já si stoupnu na místo druhé baterky a druhou nohou na vytočeném kole v rejdu smajl 1
1.1.1970 01:33:31
pratele ten druhy mam smajl 44 mel sem filtr nedotazeny,pry to neslo ,rikal predchozi majitel,celej predni diferak je cernej..rukou me klouzal,tim sem ho nepovolil,ale stacilo drbnout do filtru zelezem a byl volny,odhaduju 5Nm,mel by byt 15-20Nm. to ruka zvladne do 15 vpoho,ale musi byt pristup.uvidime jak me to pujde,zatim je na ceste filtr a olej.
1.1.1970 01:33:31
Chlapy je to závit pro r.v 05/96-12/96 3/4"-16 nebo r.v. 01/97-05/01 a 06/01 a výš 1"-12
1.1.1970 01:33:31
nechci kecat ale auto je 98 2,7tdi 92kw a zavit mam 3/4"

tak mam doma champion filtr C 105 a dokonce sem na nej nasel i montazni vicko,supr!! zavit je skutecne 3/4" o vikendu budu montovat smajl 44
1.1.1970 01:33:31
No tak já mám ale ten 1/2 závit,páč ten co montuje hrudík mi neseděl závitově smajl 1
1.1.1970 01:33:32
jen pro zajimavost a oziveni tematu.
Kdyz jsou ted ty mrazy.
cerpatelnost oleju
5W -- do -30stupnu
10W do -25
15W do -20
1.1.1970 01:33:33
Trochu oživím toto téma:

Mám 3.0 diesel
1) Kolik oleje se tam leje? Jakej dáváte vy? smajl 1

2) Níže jsem četl, že je špatný přístup k filtru, je to i u 3litru? Ještě jsem neměl možnost se na to podívat
1.1.1970 01:33:33
Mám tam 10W-40 http://www.olejeihned.cz/mobil-super-2000-x1-10w-40-5l_p2341
Jinak špatnej přístup je tam ke všemu... smajl 1
1.1.1970 01:33:33
Mobil X1 hmmm dobrá volba smajl 44

já dávám Total Q9000 5w-40.
1.1.1970 01:33:33
A co Shelly a Castoly? Je mezi tim nejaky podstatny rozdil oproti nize uvedenym olejum?
1.1.1970 01:33:33
Dej tam skoro cokoliv, ale vyměňuj to při 75% dovršení intervalu a dávej kvalitní olejovej filtr.
1.1.1970 01:33:33
Kvalitní olejovej filtr je jaký? Na pohled vypadaj stejně. Vyhlídnul jsem si Nipparts nebo Man.
1.1.1970 01:33:33
filtr dej Niparts
olej Shell
Castrol je jen obchodni značka skupuji olej po rafinerkach a predavaji jako kvalitny olej, nemaji vlastne nic ,ani rafinerky,ani ropne plosiny,posledne myslim kupuji olej od BP ,maji to i na bandaskach napsano smajl 1
1.1.1970 01:33:33
Kurna, nejde mi povolit olejovy filtr...
1.1.1970 01:33:33
LukasKL

koženej pásek,nebo řetěz od pily či na brutus šroubovák skrz smajl 7
1.1.1970 01:33:33
Nebo klíč na filtr. smajl 1 smajl 1 smajl 1 smajl 1 smajl 1
1.1.1970 01:33:33
nejlepsi retez, ale pocitej s tym ze nadelaš bengal, jinak ja pouzivam tohle (ten na ocelovy pasek):
http://www.wurth.sk/sk/online-katalog/vyhladavanie?q=filtre&x=-383&y=-132
ale az to dotahlo nejaky prase tak to nepomuže.
ješte doporucuji pred montaži noveho filtra potrit tesnici gumicku olejem
1.1.1970 01:33:33
Tak to asi nevite, jakej filtr tam je. Ten fitr je ulozeny v litinovym tele, ktery se pak sroubuje na motor. Je to tak i v navodu na 3litr. Jeste jsem to u osobaku nevidel.

Vzali jsme vetsi paku a uz to jde. smajl 1
1.1.1970 01:33:33
Jo jako v Zetoru. smajl 1
1.1.1970 01:33:33
To telo filtru ma 4hran, na kterej se nasadi klic. Tohi mista pro manipulaci tam je ale kurevsky malo.
1.1.1970 01:33:33
To u některejch filtrů bývá.
1.1.1970 01:33:33
Lukáši,to si zvykneš...
A nebo dopadneš takto.. smajl 1
http://www.youtube.com/watch?v=SiUz_akTmcY
1.1.1970 01:33:33
Tak hotovo! smajl 26
1.1.1970 01:33:33
Tak me prekvapilo, jak moc se motor s novym olejem zklidnil. Asi tam ten stary byl hodne dlouho.
1.1.1970 01:33:33
Tak raději ještě vzduchovej a palivovej filtr... smajl 44 smajl 7
1.1.1970 01:33:33
Vzduchovej jsem uz menil. Palivovy jeste ne. Ani nevim, kde ho najdu.
1.1.1970 01:33:33
LukasKL:

smajl 1 smajl 1 smajl 1 v motorovým prostoru smajl 1 smajl 1 smajl 1


PS: na straně před spolujezdcem za baterkou vedle pojistkové skříně, takovej škaredej válec

PSS: v zimě mrška rád zamrzá pokud je v něm voda z nafty smajl 26
1.1.1970 01:33:33
smajl 44 diky, uz jsem si toho bazmeku vsimnul, jen jsem nevedel k cemu je. A kdyz bych ho menil, nevytece palivo? smajl 9

Krome toho zamrzani nafty a svych filtrovacich vlastnosti, ma ten filtr jeste na neco vliv? Nebo proste jen stary filtr spatne filtruje.
1.1.1970 01:33:33
LukasKL:
nahoře tím černým bazmekem můžeš do filtru natáhnout palivo(normálně zapumpovat) dále na přívodu nafty je v tom šroubení sítko a to když se zanese tak ti diagnostika bude hlásit samý divný hlášky ,pomalu na rozboku auta a ve finále stačí to sítko vyčistit a auto zase pojede.
Při odšroubování troška paliva ukápne a protože palivová nádrž je níž a čerpadlo nesaje tak snad žádná ropná havárie nehrozí. smajl 7

Zpět

-
Sponzoři klubu

Autokšeft Kernite Nissan Color Car Emado školní potřeby Stylemax reklamní agentura eLoading - webové stránky, e-shopy, profesionální e-systémy Motoron - výroba věcí pro auta Řeznictví Praha - Hudera a syn Vitráže - Sklenářství Vlašim Exkluzivní kosmetika

Děkujeme