08.11.2010 19:46:45
Nissan představil nový systém vstřikování paliva pro maloobjemové benzínové motory. Má přinést vyšší účinnost a tím i nižší spotřebu paliva.
Systém pracuje tak, že místo klasické jedné je palivo do sacího traktu vstřikováno pomocí dvou samostatných trysek pro každý válec. Výsledkem je zvýšení úrovně odpaření a snížení velikosti kapiček paliva ve válci. To samozřejmě zvýší účinnost spalování a tím i samotného motoru.
Nissan se tento systém chystá využít u menších motorů, u kterých by bylo technicky obtížné implementovat systém přímého vstřikování. To je totiž prostorově náročnější a také složitější.
Výrobce slibuje celkové snížení spotřeby paliva až o čtyři procenta.
Systém pracuje tak, že místo klasické jedné je palivo do sacího traktu vstřikováno pomocí dvou samostatných trysek pro každý válec. Výsledkem je zvýšení úrovně odpaření a snížení velikosti kapiček paliva ve válci. To samozřejmě zvýší účinnost spalování a tím i samotného motoru.
Nissan se tento systém chystá využít u menších motorů, u kterých by bylo technicky obtížné implementovat systém přímého vstřikování. To je totiž prostorově náročnější a také složitější.
Výrobce slibuje celkové snížení spotřeby paliva až o čtyři procenta.