Celkem:
členů4377
aut786
témat1373
příspěvků19563

Nejbližší sraz
Členové on-line (0)
Chat OnLine: 0 členů
nissan-club.cz / Diskuze / Technický koutek / Předehřev motoru nejen ropáka

 

Nejste přihlášen. Přihlašte se prosím vpravo nahoře, nebo se zaregistrujte.

Zpět

Předehřev motoru nejen ropáka
tom
Příspěvků: 2523



07.02.2012 17:24:06
Když jsme jezdili do Ruska,tak při -45 tam jezdily i ty největší vraky bez problémů a náš Transit Diesel s 370 tis km najeto nikdy nezamrznul. A to jsme aditivum žádné nelili,protože bylo ve flašce zmrzlé na kámen. smajl 1 Ale jinak řidiči kamionů od nás,co nám tam vozili věci,tak většinou raději motory nezhasínali a jen dolívali naftu. smajl 7


aumirek
Příspěvků: 226



08.02.2012 14:38:58
tome věřím tomu konec koncu pokud bys za komoušu někomu řekl že ti zamrzla nafta čuměl by na tebe jak na vola nebot to se nemohlo stát


tom
Příspěvků: 2523



08.02.2012 18:40:08
Je pravda,že v té době byl problém nastartovat,ale jak už to chytlo,nikdy nafta už nezamrzla. Vzpomínám,že po revoluci jme měli ve firmě Iveca,takže žádný zázrak,ale nikdy jsme pro nikoho se zamrzlou naftou nejeli. A to jsme jich meli 70 kousků. smajl 1


jozef1974
Příspěvků: 1536



09.02.2012 20:50:45
kdyz to chytne tak je vecsinou po probleme, pretoze cez prepadove potrubie sa uz vracia do nadrze ohriata nafta.


aumirek
Příspěvků: 226



09.02.2012 21:36:04
josef to je velkej omyl zamrzne i později a dokonce se těžko stane že by nechytlo protože je zamrzlá
Ps a napadlo mne že ta nafta za komoušu nebyla zas o tolik lepší.Ale ty staré motory sežrali ledacos a filt byl jen takovej jemnější cedník.Kdežto moderní motory maj ty filtry hodně jemnné a ten parafin je lehko ucpe.


Alexxx
Příspěvků: 499



11.02.2012 21:47:51
a proč by měla ohřátá nafta později zamrznout ???? nevim jak je řešená rampa u nakladnich aut a nebo i u některých jiných aut ale vzhledem k tomu že konkretně u TDička novýho je hnaná nafta hlavou tak veř tomu že je pekně zahřátá ...

Jo a za minuleho režimu nafta podstatně stála méně tak nikoho spotřeba nezajímala a žádný amisní normy ty taky nikoho nezajímaly , takže filtry jen filtrovaly vodu a hrube nečistoty a vstřikovače měli podstatně taky asi větší průchodnost .... takže proto aumirku to tak bylo smajl 10


aumirek
Příspěvků: 226



12.02.2012 15:42:40
no zamrzne později s jediného a logického duvodu.Konec koncu vždy když mi zamrzla nafta tak až po chvilce at už u nákladního nisanu nebo u jiného auta a že jich mámě kolem tisícovky.Popravdě nafta ti nikdy nezamrzne ale ucpe více či méně filtr.Tudíž ty to bez problému startneš a ono to běží a to klidně i hodinu na volnoběh ale jak chceš jet je potřeba té nafty více a tten odpor filtru už nedá tolik kolik je potřeba.Tudíž zdechne to a klidně zase startne ale jen na volnoběh proto také jaksi přískoky kousek dojedeš.A všz že té ohřáté nafty co se vrací do nádrže není tolik aby to mělo podstatnej vliv.Navíc i kdyby si ji ohřál v nádrži na plus 20 tak po cestě schládne a i když né tak tato teplota nikdy nerozpustí ten parafin na filtru musíš ho vyndat a dát novej nebo alespon v něčem oprat


Alexxx
Příspěvků: 499



12.02.2012 17:51:05
Ona dalši věc je ta že všechny aditiva na bazi petroleje cistěj palivovou soustavu a tim se filtr taky zanáší a v zimě se to jen diky tomuhle může zhoršit , tim že už je od dřívějška ucpanej ne parafinem ale jiným bordelem , ale jinak jako nevim no nechce se mi tomu moc věřit .


jozef1974
Příspěvků: 1536



12.02.2012 18:39:34
priklanim se k nazoru honzika, az sou venku velke mrazi, nechavam v nadrzi co nejmene nafty pokud to de (na dlhy trasy tankuji na pocatku jizdy a snazim se tam nechat co nejmene) samozrejme je moc dulezity stav palivovej sustavy, cistota pal.filtrov(menim kazdych 15 000km),vstrekov atd.
nikdy sem do nafty nelil zadny sracky, jedinym cim si pomaham je maly mnozstvy benzinu , na 100L tak 2 litry.a jeste nikdy podotykam nikdy sem s nissanem kvuli zamrzle nafte neostal stat, a to tady nektery clenove vi ze sem casto v Tatrach a tam byvaj ozajstny zimi a ne tyhle vedra jako tady v Sencu.


aumirek
Příspěvků: 226



12.02.2012 20:15:42
honzo nevnucuji nikomu svuj názor nicméně toto je několikaletej postřeh.Dělal jsem řidiče a měli jsme kolem 1000 covky aut.A pokud někomu občas zamrzla nafta tak pokud se mu podařilo nastartovat tak zamrzla až po chvilce jízdy nikdy ne okamžitě a pokud nenastartoval nebylo to naftou ale baterkou .Ty auta nebyli žádné šunky u nákladních max 8 let a to je každej nechal chvilku klepat.Ale popravdě z 90 procent to byla vždy chyba řidiče.
A pro pepu no vidíš a zrovna ty děláš ohromnou hloupost v mrazech je vždy nejlepší plná nádrž a hlavně u benzínu ale u nafty též.
Ps a honzo naftou a to ani teplou usazenej parafín s filtru neodstraníš takže jakmile tam jednou je tak vyměnit nebo vymejt něčím co to rozpustí ale nevím ani čím


Alexxx
Příspěvků: 499



12.02.2012 21:10:08
A protoze jsi měl plnou nadrž nafty tak ti zamrzla .... smajl 1 Hele jak myslíš ale to že jsem mladej neznamená že nic nevím , a podle toho v jaký oboru pracuješ taky bych čekal teda lepší technický zkušenosti a ne jen to co tu pišeš a pořád opakuje jedno a to same dokola smajl 10

Jinak parafin se rozpoušti už při cca 45°C , jo ale to že má v nadrži minimum nafty a to je špatně to by mě teda fakt zajímalo co je na tom tak špatnýho ??????


aumirek
Příspěvků: 226



12.02.2012 21:52:57
pokud mluvíš o znalostech začni trošku u sebe.Už od nepaměti se doporučuje hlavně v mrazu plná nádrž.Duvod je prostej a jednoduchej.Přijdeš li ráno v mrazu k autu je na něm jinovatka a stejná je i uvnitř nádrže poněvadž jak jistě víš vzduch obsahuje vodu.A čím více vzduch tím více té vody.No a nafta či benzin při jízdě ti ji krásně smeje a ráno znova.Proto už staří řidiči doporučovali plnou nádrž.A tvuj bláhovej nápad že těch pár deci či i litr teple nafta ti to nějak ohřeje je z říše pohádek.A věz že i když teda mluvím s mojí skušenosti tak prvotní informace jsem získal na pravidelném školeni co přednášeli lidé z výzkumáku PHM.Ale at si každej věří čemu chce
Ps a nezamrzla mi proto že jsem měl plnou ale proto a to tvrdím také že z 90 procent je to vina řidiče.Moc nejezdím tak jsem tam měl starší naftu a té lepší jsem dotankoval celkem málo asi 15 litru.No a jelikož bylo - 25 a filtr jsem tam měl asi 2 roky tak zamrzla.Druhé auto co s ním jezdím více nezamrzlo.
A taktéž i v -25 jsem bez problému nastartoval nechal asi 5 minut klepat a po 3 km jsem dojel.Pak nastartoval a přískoky více méně na volnoběh dojel domu.


Hrudik
Příspěvků: 1641

Tak to sem já

13.02.2012 06:21:51
Osobně si myslím že plné nádrži trvá malinko dýl než zparafinuje natolik aby ti to zamezilo v jízdě. Co se týče ohřátí nafty z předu tak říkám nesmysl protože i když motor naftu ohřeje ale to množství a teplota nejsou tak vysoký takže se cestou do nádrže ochladí a do nádrže už de jenom studená nafta další věc je kam je hozenej přepad jest ly do nádrže nebo za palivovej filtr když je za filtr tak je reálná šance že filtr nenatáhne parafin protože dostává dávku teplejší nafty.Osobně to mám řešený tak že na hadice u topení sem namotal asi metr palivový hadice do Smičky takže jakmile se mi ohřeje voda v topení začne mi ohřívat naftu a do filtru de nafta ohřátá od topení smajl 7 takže se parafinu nebojím smajl 7


Alexxx
Příspěvků: 499



13.02.2012 08:29:34
ja na aute jinovatku nemam a to ani uvnitr. Jo a kdyz uz vzduch obsahuje vodu tak kdyz uz tak vlhkost jo pac jsi napsal peknou ptakovinu to je jak kdyby jsi napsal ze O obsahuje H2O no a ze tvuj benzin smejva vodu tak to mas asi nejakej super benzin nalej si tuhle kombinaci do sklenice a pozoruj. Pripadas mi jak super hrdina co vsechno vi a nebude nad nicim uvazovat z hlediska novych poznatku.


aumirek
Příspěvků: 226



13.02.2012 10:50:38
hrudík tvuj postřeh ohledně ohřátí nafty co se vrací přepadem je naprosto správnej.Nebavíme se o motoru co má předehřev nafty ale o klasice.A tu stačí základní znalosti jak a kam putuje nafta s nádrže a selskej rozum.Takže ta studená nafta putuje tenkou trubičkou pod celým autem kde i potenciálně teplá se ochladí.Pak doputuje až do vstřikovaču a přebytek jde do nádrže.A poněvadž dojde jen na vršek těch vstřikovaču nemá se ani jak ohřát.Ty jsou jen vlažné.A to malinkaté množství co je navíc zase putuje do nádrže a když do ní budeš dejchat ohřeješ ji více než ten krepekt co se tam vrátí.
Ps a honza navíc asi nežije na téhle planetě jinak si nedovedu vysvětlit skutečnost že v mrazu nemá na autě ani nikde jinde tu námrazu.
a napsal jsem že ta nafta či benzín smeje tu námrazu a věřím že částečně ano a navíc jak povolí trošku mráz tak to steče do nádrže.A honzíku věř že si nepřipadám jako superhrdina co všechno ví.Ale na rozdíl od tebe i když tě nemmám za hlupáka tak myslím že zas nejsi takovej odborník jako ti co se tímto zabývaj na urovni a na tom školeni nám to vysvětlili.


Zpět

-
Sponzoři klubu

Autokšeft Kernite Nissan Color Car Emado školní potřeby Stylemax reklamní agentura eLoading - webové stránky, e-shopy, profesionální e-systémy Motoron - výroba věcí pro auta Řeznictví Praha - Hudera a syn Vitráže - Sklenářství Vlašim Exkluzivní kosmetika

Děkujeme